Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve med Mac OS X Server 10.4, synka hemmapp mot Mac och PC?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

jag har ingen erfarenhet av mac os x server (bara Windows server) men funderar på att byta ut en server samtidigt som vi tar in några mac, så det blir en blandad miljö mac os x, win xp, win vista.

Några utav dessa datorer är bärbara och kommer att finnas ute i olika städer förutom ett par dagar i månaden.

Vet ni om det går att ha hemmappen (el Mina dokument på win-datorerna) lokalt också, alltså inte bara på servern, och så att den synkas automatiskt så fort man loggar in mot servern?
och hur fungerar VPN mot en mac server?

tack för tips/råd!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-02-09 20:35

Angående hemkatalogerna kan du kolla upp "Mobile Accounts".

Jag har labbat lite med detta, inte kört skarpt men de verkar fungera rätt bra adv de jag sett. När du har DOMAIN-login och user-mappen på servern så syncar den ju när domänen finns tillgänglig. Loggar du in och sparar dokument på skrivbordet/Mina dokument när inte domänen finns tillgänglig så hamnar dom ju på datorn lokalt, sen när du loggar in med domänen tillgänglig nästa gång så syncas dom upp på servern..

Johan S > Lagrar du OS X hemmakatalog på en WIn server?
Jag ska till att göra detta i en nära framtid och jag har precis börjat med faktainsamling.

Inte i skarp drift, har kört lite tester för en framtida setup.. Verkar rätt lovande dock.

Visserligen kommer vår Users utdelning ligger på en Win 2003 server som kör ExtremeZ IP så den mountas som afp så det lär bli nada problem.

1
Bevaka tråden