AppleCare - för vem?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en död skärm på min PowerBook G4, drygt ett år gammal.

Skönt att man har AppleCare, tänkte jag när den dog för 3 veckor sedan.
Lämnade in den på service, men har nu fått tillbaka den utan att detta
är åtgärdat. Det visade sig nämligen att Apple har slut på skärmar i lager
och inte kunnat ge besked när dom får in nya.

Så nu sitter jag här med min burk och kör med extern skärm. I går fick
jag beskedet att, troligtvis, får dom in nya under nästa vecka.
Det hjälper inte mig som åker till USA i morgon, för arbete i 10 dagar.

Så för min del anser jag AppleCare vara rena skämtet. Visst jag får en ny
skärm, så småningom efter drygt en månad... Men för mig har tiden och
strulet kostat *mycket* mer än vad en ny skärm kostar.

Vad skall man göra om man är beroende av en Apple-dator i sitt arbete?
Vem är AppleCare till för? Är det att ha en i reserv som är enda fungerande
lösningen?

Hur gör ni andra som är beroende av Appl-datorer - vågar ni lita på
AppleCare?

/Janne

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-09 10:28

Jag blir förbannad när jag läser detta. Tänker man på att du betalat nästan 4000:- för den extra servicen. Apple care är det sämsta med apple det är sådant som borde ingå i priset.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-02-09 12:37

Jag har aldrig hatt problem med AppleCare, fungerat alldeles utmärkt.
Men, om du är beroende av att ha med dig datorn, så burde du ha bett om en lånedator medan din är inne på service. För att få en lånedator tror jag att du måsta ha datorn inne hos serviceverkstan. Hör med dom hur dom har med lånedatorer, eller ring apple och hör med dom.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-10 09:17

Jag har alltid Applecare på mina bärbara och det har fungerat utmärkt för mig.
Kolla in mitt första inlägg,nr 14, i denna tråd:
http://www.99.se/garantier-service/106151-reparationstid-ersaettning.html

1
Bevaka tråden