Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När man stänger locket...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-02-08 21:40

Hej allihopa!

jag undrar om det finns något sätt att kontrollera vad ens MacBook gör när man stäner locket på den, standrard är ju att den går ner i vila men jag skulle vilja att den stannade på.

Anledningen till att jag vill detta är att jag använder min MacBook som HTPC och det är jobbigt att behöva ha locket halvöppet för att allt ska funka...

MVH//Kalle

Du kan väcka din dator utan att öppna locket med hjälp av ett USB-tillbehör.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-02-09 14:44
Ursprungligen av tindanos:

Du kan väcka din dator utan att öppna locket med hjälp av ett USB-tillbehör.

Du menar att man skulle kunna väcka den med ett USB tangentbord? känns ovärt att köpa ett extra tangentbord bara för det, när man väl stängt locket efter att ha kopplat den till TVn vill iallafall jag klara mig med att bar använda fjärrkontrollen...

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-02-10 09:36

Jag hade inga som helst problem att köra med locket stängt när jag kopplat in en extern skärm. Bilden poppade upp på den externa skärmen som primär skärm när locket var stängt, och då blev den "interna" skärmen släckt.

Ursprungligen av Qalle:

Du menar att man skulle kunna väcka den med ett USB tangentbord? känns ovärt att köpa ett extra tangentbord bara för det, när man väl stängt locket efter att ha kopplat den till TVn vill iallafall jag klara mig med att bar använda fjärrkontrollen...

Du har väl en extern mus till datorn? Det går nämligen att använda den och väcka datorn med (om du inte kör trådlös mus, vill säga).

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-03-07 21:29

går det inte att fixa så att den inte somnar?:(

Jag vill också kunna göra inställningar för vad macbooken skall göra när man stänger locket. Grymt surt att man blir utloggad från Adium osv bara för att man stänger locket om man skall bort 5 min från datorn, och NEJ! jag vill inte att den skall gå i vila och sen vakna...

Tyvärr går det inte att göra utan tredjepartstillägg som t ex InsomniaX.

Blir den inte för varm då luftutblåset sluts när man slår igen skärmen?

iBook hade en konstruktion som gjorde att det fanns en viss risk för överhettning om man fortsatte köra datorn med locket i stängt läge. PowerBook, MacBook och MacBook Pro bygger på en annan konstruktion som klarar av att man kör så. Det är inget konstigt och något som praktiskt taget alla andra bärbara datorer klarat av länge.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-03-07 22:35

Det går alldeles utmärkt att väcka den med fjärrkontrollen när locket är nerfällt. Behövs inget kråmgel med USB-tillbehör. Jättesmidigt.

1
Bevaka tråden