Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa till ett snyggt videobibliotek i iTunes? [Jag blir galen.]

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte att jag skulle se till och lägga in alla filmer och TV-serier i iTunes för att få lite överblick och samtidigt göra så att de blir tillgängliga i FrontRow.

För att video-filerna ska funka i iTunes så har jag gjort en referensfilm som sen i sin tur pekar ut originalfilen (som kan vara av allehanda format som inte iTunes stödjer).

Det första problemet är att det inte verkar finnas något vettigt sätt att ändra informationen på flera filer samtidigt, vilket gör att min tidsplan på några timmar i veckan snarare verkar bli många timmar varje dag i en evighet. Vilket förstås inte funkar i verkligheten.

Dougs AppleScript för iTunes funkar inte på den här sortens referensfiler.

Det andra problemet är att det inte alls går att ändra "Art Work"/"Bildmaterial". Vilket förstås förtar en del av tjusigheten i exempelvis FrontRow.

Som bild i iTunes och även i FrontRow skulle jag vilja ha en avbild av filmaffischen eller DVD-omslaget. Teoretiskt så går det att göra en ny film som bara består av en png-bild, sätta den bilden som "Poster Frame" och sedan lägga till en ruta av den filmen i den som ska få en ny fin bild och sedan spara om den.

Men, det känns lite väl omständigt och krångligt. Någon som har ett litet program eller något fint tips att komma med kanske?

Hur har du gjort för att lösa problem 1 och problem 2?

På svenska heter "Poster frame" "Vinjettbild" borde jag kanske nämnt.

1
Bevaka tråden