"Renoveringsbutiken"

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-02-08 10:04

Hur ska man tolka att det aldrig dyker upp några datorer (eller iPod) i "Renoveringsbutiken" på svenska Apple Store?

Skickas alla returnerade svenska macar utomlands för att aldrig dyka upp i Sverige igen? Lagas de och säljs som nya?

Det kan väl knappast vara så vi får macar av bättre kvalité än i andra länder... Det är ju bara att ta en titt i detta forum för att konstatera att de måste få in en hel del datorer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 10:34

Apple och Apples återförsäljare säljer oerhört många datorer och andra produkter. De kunder som är nöjda hör aldrig av sig. De som har problem skriver däremot inlägg. Du förstår säkert vad jag menar.

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-02-08 11:40

Visst, jag vet att det oftast är de som har problem med sina datorer som skriver flest inlägg, men det är ju inte svar på min fråga;

Varför dyker det aldrig upp några datorer (eller iPod) i "Renoveringsbutiken" på svenska Apple Store?

Jag hade ju tänkt spara lite pengar och köpa en renoverad mac...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 12:22

Förmodligen för at dom inte ansett det viktigt att avsätta resurser till Sverige vad avseer beg marknaden, stort i USA lite mindre här - det är nog den mest troliga förklaringen.

/Tangen

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-14 17:18

Nu finns en MacBook Pro att köpa i renoveringsbutiken.:)

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-14 17:31

Vad innebär begränsad garanti konkret? Hittade följande i garantivillkoren:

"Apple garanterar inte att produkten kommer att fungera ostört eller felfritt."

• Oregistrerad
  • 2007-02-14 22:24

Undrar om den fungerar i överhuvudtaget.
Typiskt Apple snåla som F-N med sina villkor, borde ha en spark i röven!

Om jag köper en "re-used" TV på OnOff så får jag oftast full garanti i alla fall i MINST 6 månader, oftast hela perioden (3-4 år). Men Apple, med sina ful-garantier är feta fast dom gör vinster på flera miljarder. USCH!

Ursprungligen av studiox:

Om jag köper en "re-used" TV på OnOff så får jag oftast full garanti i alla fall i MINST 6 månader, oftast hela perioden (3-4 år). Men Apple, med sina ful-garantier är feta fast dom gör vinster på flera miljarder. USCH!

Apple lämnar väl iofs 1 års garanti även på renoverade produkter.

Förresten vilket TV-märke som ON OFF säljer lämnar 3-4 års garanti som standard?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-14 23:29
Ursprungligen av studiox:

Nu ser jag i för sig att det är samma villkor som gäller nya produkter också. Välj iMac t.ex och gå ned till slutet av sidan. Där har du villkoren.

• Medlem
  • 2007-02-16 19:26

När jag fick min iMac utbytt så skickades den gamla till Holland. Apple har alltså inget lager i sverige där de sparar och renoverar datorer. Kanske är en av förklaringarna?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-17 10:50
Ursprungligen av perka:

När jag fick min iMac utbytt så skickades den gamla till Holland. Apple har alltså inget lager i sverige där de sparar och renoverar datorer. Kanske är en av förklaringarna?

Perka,

Apple har såvitt jag vet inget lager i Sverige över huvud taget, ej heller för nya datorer & tillbehör...

- Torkel

• Medlem
  • 2007-08-17 00:24

"Jag hade ju tänkt spara lite pengar och köpa en renoverad mac... "

Det finns väl inget som hindrar en att man köper på den amerikanska sidan???

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-17 00:28

Jo, det finns det visst det. Amerikanska Apple Store levererar bara till USA.

• Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-08-17 11:29

Macrent ?!
köper ofta in,, företagsbyten renoverar servar ger garanti uppgraderar..osv möjligen Tips?

http://www.macrent.se/begagnat_visa_sidor4.html

1
Bevaka tråden