Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture vägrar starta!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en mac pro, med alla uppdateringar gjorda. Har installerat Aperture 1 från min originalskiva, tankat ner 1.5.2 och installerat även det. Men Aperture vägrar att starta!!! Man ser bara ikonen dyka upp i dockan för att sedan direkt försvinna.

Har testat att söka på alla filer som heter nått med "aperture" och slängt dessa, startat om, installerat 1.0, installerat 1.5.2, startat om igen, testat att köra programmet... men samma skit...

Nån som har nått tips? Byta till lightroom?!

Så hände mig också en gång vid datorbyte. Kopierade för hand över massa program och filer. Aperture vägrade starta. Så jag installerade 1.0 från cd:n, såg till att den startade som den ska, körde sen programuppdateraren. Sen gick det bra.

Funkar inte för mig

damn

Kanske ett bra tillfälle att emigrera till Lightroom? Jag har inte testat det alls men många säger att det är bra...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-02-14 21:47

Funkade inte för mig, orkade inte mecka tillslut så jag blåste maskinen å installerade om allt... funkade... men det är ju en hel del meck...

1
Bevaka tråden