Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple gör upp med Apple

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Shoppa Beatles på iTunes Store imorgon då?

Eller vänta, Beatles... Är inte det de där överskattade, uttjatade snubbarna som man lessnat på utan att äga en enda skiva? Just det...

Det här är faktiskt megastort. Apple (datorföretaget) tar över ALLA rättigheter till varumärkena runt båda APPLE företagen och kommer licensiera vissa av varumärkena till Apple corps (musikbolaget)

Snacka om omvända världen, uppgörelsen är hemlig men det skulle inte förvåna mig om Paul McCartney och vissa andra på Apple Corps nu är delägare i Apple Inc. och att det väldigt snart kommer säljas Beatles på ITMS.
En win-win situation för båda företagen men kanske mest för Apple Inc.

"Commenting on the settlement on behalf of the shareholders of Apple Corps, Neil Aspinall, manager of Apple Corps said, “It is great to put this dispute behind us and move on. The years ahead are going to be very exciting times for us. We wish Apple Inc. every success and look forward to many years of peaceful co-operation with them.”

Var det bara jag som anade detta när Steve visade upp Sgt. Pepper i iPhonepresentationens Coverflow?

Ursprungligen av sjovall:

Var det bara jag som anade detta när Steve visade upp Sgt. Pepper i iPhonepresentationens Coverflow?

Nej, det var det inte. En annan, mindre subtil ledtråd, var möjligtvis namnbytet.

Det är många som spekulerar i att detta är början på något större, något som kan få stora konsekvenser för hur Apple säljer musik. Läs t.ex. iLounge:

3 Ways The Beatles May Change iPods and Apple

Där diskuteras det hur det gamla avtalet hindrade Apple får att sälja cd, från att lägga in musik på iPod i förväg (t.ex. kunde de inte lägga in U2:s musik på iPod U2).

Ursprungligen av sjovall:

Var det bara jag som anade detta när Steve visade upp Sgt. Pepper i iPhonepresentationens Coverflow?

Öh, näe, typ hela macvärlden snackade om det efteråt (det var inte bara coverflow, han spelade ju till och med Beatles)

En annan ännu mera spännande spekulation från kommentarer hos The Macalope handlar om att Apple skulle i princip kunna börja signa (sajna?) artister direkt till iTunes Store.

1
Bevaka tråden