Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotnoter - hur flytta?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-05 16:11

Hej!
Nån som är super på word?
Problem: har ett dokument där fotnoterna ligger längst ned på varje sida. Vill flytta dessa fotnoter så att de istället kommer i slutet av varje kapitel. Nån som vet hur man gör detta på ett enkelt sätt i Ms Word?
TACK på förhand!

Gå in i "Insert -> Footnotes...", välj "Options...". Klicka på "Endnotes", välj "End of each section", sen klicka på "Convert..."

(Har bara engelsk version just nu, ursäkta för det)

PS. Har inte testat detta själv, men det borde funka

Hm, testade det på ett dokument, då for alla längst bak i dokumentet. Antagligen måste man del upp kapitlena som "Sections", med "Section-breaks". Också det vet jag inte riktigt hur det funkar, aldrig använt. Men man bör använda det, för det underlättar om man vill ha annorlunda numrering på eventuella bilagor t.ex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-05 16:25

Just det händer också mig, fotnötterna hamnar längst bak i dokumentet istället för efter varje kapitel… Pratade med nån som sa att detta egentligen är mycket enkelt…bara man vet hur man ska göra…vilket han hade glömt…

Som jag sa, du måste lägga in sektions-brytningar efter varje kapitel. Finns under "Insert - > Break -> Section break"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-05 16:44

Tack för svar! Testade att sätta in sektionsbrytning men resultatet blev detsamma…dessutom blir siffrorna romerska trots att jag markerar att de ska vara som tidigare…

Skumt. Funkar för mig nu.

1
Bevaka tråden