Nytt processorkort här eller från USA?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-02-04 12:08

Tänkte köpa detta för $299
http://eshop.macsales.com/item/Sonnet%20Technology/EG410001MU/

Med dagens dolareskurs blir det 2128,85kr + frakt som sammanlagt blir 2600kr ungefär.

Men jag vet inte om det blir billigare än att köpa ett motsvarande på Macoteket:
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=49510&product_id=460167
för 3988kr + frakt, vet inte vad frakten är där.

Hur mycket kommer tullavgiften att gå på? Är det någon över huvud taget?
Vad tror ni blir billigast?
Jag bryr mig föga om leveranstiden, nu är det priset som är allt avgörande.

Martin.

Jag vet inte vad tullen går på, men skulle inte tro att det slutar med att du får betala mer än totalt 3200:- för kortet om du köper det från USA.

Allra billigast kommer du nog undan om du köper ett begagnat fungernade kort på eBay i t.ex Tyskland. Frakten är inte lika hög som mellan USA och Sverige, samt att du slipper tullavgift eftersom det är inom EU.

• Oregistrerad
  • 2007-02-04 12:28

Tack för tipset, men vad heter processorkort på tyska? :S

Många tyska auktioner på eBay är på engelska, men annars så kan du ju använda widgeten Översättaren och översätta det från engelska till tyska

Edit, processor heter prozessor på tyska.

Senast redigerat 2007-02-04 12:48
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-02-04 12:41

Ska du verkligen lägga så mycket pengar på ett processorkort till en sån gammal dator?

Vore det inte smartare att lägga pengarna på en nyare dator?

Varför inte köpa en PM G4 QS exempelvis?

Oj, missade att du hade en G3:a Scumpi, det är verkligen bättre om du gör dig av med den på Blocket och förljer Macus tips.

G4:orna som är G4:or från början presterar bättre: Bättre grafikkort, snabbare systembussar, snabbare minnen och vissa har snabbare ATA-bussar. Har sett ett antal Dual-Processor 800MHzare som har gått omkring på Mactorget, Blocket och Macworld, samt här lite till och från. Alla för en hyffsad penning oftast!

Dumpa G3:an och lev lite lyxigare

• Oregistrerad
  • 2007-02-04 13:16

Dumpa min kära G3a som jag haft i så många år? Det svider att bara tänka tanken... uppgraderar den hellre... dessutom är den ju snyggare än G4 QS och ST...

1
Bevaka tråden