Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

whisher - gratis internet överallt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-02-01 22:27

Skaffade whisher för en liten stund sen. Whisher är ett program där man delar med sej av sin wifi anslutning för internet och även kan ansluta till andra användare och använda det likadant.

Deras mål är att så många ska skaffa det så att man i princip har trådlöst bredband var man än är i världen, Vilket skulle vara häftigt. Märkte att det inte var så många som använde det i sverige och tänkte bara berätta om det och hoppas att några läser det och skaffar det med. Är det några här som redan har det?

För att skaffa det kolla på http://www.whisher.com

Är väl ungefär samma sak som http://www.blifonero.nu
Detta har jag läst om tidigare på 99mac.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-02-01 23:08

Jo tanken är samma fast där behöver du ha ett extra typ nätverk med dej tror jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 23:13

Såg om det igår, men nja, nä, kommer inte att funka. FON har redan slagit igenom och funkar! Iof finns det gratis överallt i sthlm. Men, långsamma dock.

Extra närverk? Tanken i båda fallen är väl att man skapar massa öppna wlan som vem som helst kan ansluta till?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-02-01 23:19
Ursprungligen av Johan S:

Extra närverk? Tanken i båda fallen är väl att man skapar massa öppna wlan som vem som helst kan ansluta till?

Han menar ingen extra hårdvara.

"It’s a software application that you install on your computer and helps you get free WiFi access all around the world."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 23:49

Jag menade gratis öppna nätverk alltså. Både på söder och på gärdet finns en del FON, men jag har det inte och har kopplat upp mig mot vanliga, öppna.

Men vad hände med Bluetooth-vad-hette det nu, snarfing?

Anyways, på tex Waynes, som tar en 30:- eller vad det var, trots att man köper fika för 40:- så även där finns det gratis grannar.

Och hemma här, 8 stycken (långsamma), och på kungsholmen (mamma) kungsholmsgatan en 2 stycken iallfall.

Men alla är sega iof. Tycker Tres nya USB-grej verkar bra om man behöver det!

1
Bevaka tråden