Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP: Finder avslutas automatiskt!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 22:07

Hej. jag har ett ganska så jobbigt problem.
Lite när som helst stängs finder av.
alla finder fönster försvinner och mapparna på skrivbordet försvinner. Mapparna är borta i mindre än en sekund sedan startar finder igen, dock är fönstren borta och måste öppnas igen. ganska frustrerande i längden...

Jag vet inte riktigt när det ska hända dock är står det klart att det händer fruktansvärt ofta när jag högerklickar, särskilt om jag hänger kvar på musen (däremot är ctrl klick inget problem inte heller när jag hänger kvar)...

Jag har en standard apple mighty mouse och en ny fin 20'' iMac och självklart OS X (Tiger)...

Är det någon som känner igen sig och har löst problemen eller rent allmänt har några tips på vad det kan vara och hur man fixar det? själv är jag helt borta....

Tack på förhand...
Jesper

  • Medlem
  • 2007-02-02 12:16

Jag har EXAKT det problemet också! På Apple hade dom aldrig hört talas om detta, så dom sa att jag skulle köra en Arkiv/install.
Men jag tror inte jag kommar att göra det för jag har läst om tredjepartsprogram som börjar spöka efteråt. Och sånt orkar jag inte med...

Har provat lite olika lösningar, dock utan framgång:'(

Länk till min tråd om detta på ett annat forum: http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=43350&st=0

  • Medlem
  • 2007-02-03 10:16

Har kört Arkiv/install nu och problemet försvann:cool:

Gör det du också.

  • Medlem
  • 2007-02-03 14:05

Tydligen är det Suffit som ställer till det. Släng bort det så borde det ordna sig.

Vad innebär det att köra en Arkiv/install?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 12:26
Citat:

ill_chrill Vad innebär det att köra en Arkiv/install?

Det är ett sätt att ominstallera os x men behålla saker från tidigare installation
Detaljerad info: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107120

Måste jag slänga alla stuffit produkter?
(ska prova när jag kommer hem)

Tack för hjälpen

Ursprungligen av jezpas:

Måste jag slänga alla stuffit produkter?

Kör man senaste StuffIt så är det säkert inget problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 13:45
Ursprungligen av star-affinity:

Kör man senaste StuffIt så är det säkert inget problem.

Ok, ska kolla versiontracker när jag kommer hem är cok ganska säker på att jag kör senaste...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-17 16:34

alla stuffit är avinstallerade men problemet kvarstår...
Frågan är om det är värt att köra en arkiv/install eller om man ska vänta på leopard....

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-02-17 16:55
Ursprungligen av jezpas:

alla stuffit är avinstallerade men problemet kvarstår...
Frågan är om det är värt att köra en arkiv/install eller om man ska vänta på leopard....

Har du tagit bort stuffits kontextmeny till findern? Mitt problem kvarstod efter jag hade
avinstallerat stuffit men kontektmenyn låg kvar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-17 16:58

Jag använde appzapper och kan inte hitta några spår av stuffit... skulle kontextmenyn visas oavsett vilken fil jag klickade på?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-02-18 00:32

Kolla i /Bibliotek/Contextual Menu Items

Flytta StuffitCM.plugin från mappen om den är där.

1
Bevaka tråden