Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixma dyker ej upp i Skrivarinställningar längre!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj!

Jag har en Canon Pixma 4000R som nu helst plötsligt inte längre visar sig i Skrivarinställningar. Jag kan alltså inte ens välja "Lägg till" och skapa en ny skrivare. Inte heller med Canons program BJ Network Utility så hittar jag den.
Har testat med 2 olika USB-sladdar (andra grejer funkar i USB så det är inte datorns USB som pajat) mellan dator och skrivare. Jag har testat med WiFi (som den var inställd på innan) men den dyker inte upp i routern alls. Har stoppat in Ethernet, men ej heller där så dyker den upp.

Den har blivit osynlig! Vad göra? Jag har redan startat om allting flera gånger, och slängt Skrivarinställningarnas plist och installerat om Canons drivrutiner.

Vilket system kör du på?

10.4.8

Problemet är "löst" nu. Jag tröttnade på allt, stängde av skrivare genom att dra ut strömmen totalt (inte bara stänga av skrivaren på dess On/Off-knapp) och lät den vara en dag. Nästa dag funkade allt igen.

Vad bra!
Jag hade själv problem förutmed 10.4 och trådlös kontakt via Airport med samma skrivare, därav min fråga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-12 13:47

Samma här...

Utskrifterna avbröts "mitt i" överföringen mellan datorn & skrivaren.

Nu lirar det igen!!

- Torkel

1
Bevaka tråden