Typsnittsboken kraschar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-31 14:50

Jag har problem med att typsnittsboken kraschar konstant på ett av mina konton (den jag använder mest) medan den tycks fungera ok på det andra kontot. Vad är det som har hänt och vad bör jag göra för att återställa det hela? Jag har backup men jag behöver fixa datorn nu medan jag är på jobbet. Office 2004 vägrar t.ex. att köra igång...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-31 14:59

Tilläggas: jag har tömt typsnittsmappen i användarmappen och startat om datorn... samma problem... Typsnittsboken kraschar fortfarande... och word går inte igång (har prövat att installera om office också...)

• Medlem
  • 2007-01-31 17:19

Det är troligen något typsnitt som krånglar, trots att du har tömt typsnittsmappen. Det finns flera ställen de kan ligga på. Testa också att reparera allt med xupport.

Personligen tycker jag inte att typsnittsboken är särskilt pålitlig i något avseende, så jag rekommenderar Font Explorer från Linotype som kan laddas ned gratis. Då kan du skita i att du har problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 16:30

Det löste sig inte förrän jag kopierade över min backup och raderade typsnitten i användarmappen. Hur som helst så tycker jag att Office 2004 och då framför allt Word 2004 har en tabellhantering som suger rejält. Om man har en ganska stor tabell kan en enkel uppdatering ta evigheter. Dessutom ändras formatteringen helt åt skogen...

Synd att jag måste ha kopplingen mellan Endnote och Word. De andra alternativen som finns till Mac verkar inte fixa Endnote på ett lika smidigt sätt...

1
Bevaka tråden