HJÄLP! nån annan tagit emot min mbp!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån annan har tagit emot min mbp, och signerat för den. står levererad på både ups och apples hemsidor.
vad ska jag göra?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-30 22:11

Ringa till ups och säga att du inte fått någon!

• Medlem
  • 2007-01-30 22:41

Otäckt! Att ringa UPS är det enda raka, det kan ju vara så enkelt att den är på väg ut till mottagaren vilket kan ta en dag i värsta fall. Håller tummarna.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-30 23:18

Står det inte på UPS sida när och vem som har signerat för paketet?

jo, det är just det som det står. kl 14.55 så var det "NITT" som tog emot paketet. det står "levererat" stort och tydligt, tänkte att det var nån kod kanske för att det var försenat (hoppades utan vilja) och kollade på apples hemsida, nä, där stor det att det var mottaget och signerat av "NITT". Både UPS och apple hade stängt när jag kom på detta... kan knappt koncentrera mig, imrogn blir det ett antal jobbiga samtal. uppdaterar här efter att jag ringt båda... förstår inte hur nån annan kan ha tagit emot det och hävdat på nåt sätt att dem känt mig eller nåt. helt sjukt!

Snygg leveransservice. På Tempo-Posten kräver de leg för i stort sett vad som helst.

pratade med UPS, "du har ingen granne som heter NITT?"
varför lämna paketet till en granne jag inte har om det var folk hemma hela tiden,
dem skulle kolla upp lite och ringa tillbaka under förmiddagen.

hm...

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-01-31 15:54
Ursprungligen av superfast:

pratade med UPS, "du har ingen granne som heter NITT?"
varför lämna paketet till en granne jag inte har om det var folk hemma hela tiden,
dem skulle kolla upp lite och ringa tillbaka under förmiddagen.

hm...

Skönt att det slutade väl! Men det är ju rätt intressant att de tydligen kan tänka sig att lämna till en granne sådär. Helsjukt!

nu ringde UPS och tydligen hade chauffören signerat för fel paket igår, så mitt paket är kvar och kommer under eftermiddagen. min puls halverades... tackochlov.

men jag vågar inte släppa detta helt nu innan jag har datorn i mina händer!

• Medlem
  • 2007-01-31 13:15

SHIT POMFRITT! Sicken rysare, visst händer sånt där men det är rätt osanolikt ändå. UPS har aldrig strulat för mig, inte andra speditörer eller MEN Posten däremot, dom vet hur man man kan strula. Lycka till.

nu är datorn hemma och jag är nöjd. fyfan.
jag kommer i framtiden köpa direkt från butik, min kropp föråldrades väldigt snabbt under dem senaste 12 timmarna, känns som om jag behöver pension nu.

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-31 15:37

Haha! Du vill nog bara ha pension för att kunna sitta hemma och pilla på nya Macen.
Välkommen förresten....och grattis!

Yes!!

• Medlem
  • Jönköping
  • 2007-02-04 13:01

Well. UPS funkar så. Är du inte hemma så lämnar dom till en granne. Det har hänt mig 2 ggr nu. Första gången var det min XBOX360 som lämnades till ett företag(tack och lov) andra gången var det ett MBP-batteri som lämnades till lägenheten jämte. Och det var bara tur att jag fick det intakt

Jo, men UPS lämnar väl inte till en granne utan att ringa först? Det har hänt mig att jag inte har varit på plats när de vill leverera och då frågade de om det fanns någon i närheten som jag litade på som kunde ta emot, så jag sa pressbyrån (som inte blev så glada).

ups ringer oftast inte. jag ringde kundtjänst där när jag var orolig och frågade det, dem ringer inte eftersom dem inte har några arbetstelefoner, så chaufförerna får välja att göra det med sina privata om dem ska ringa. bra ups!

Ursprungligen av superfast:

ups ringer oftast inte. jag ringde kundtjänst där när jag var orolig och frågade det, dem ringer inte eftersom dem inte har några arbetstelefoner, så chaufförerna får välja att göra det med sina privata om dem ska ringa. bra ups!

Ja, det stämmer. UPS är ett fantastiskt företag, förarna har inga mobiler utan bara deras mastodont-handdatorer där de sköter allt.

när använder apple ups och när använder dem tnt?

Min erfarenhet är TNT direkt från Applestore, medan UPS tar hand om garantiärenden. När min iPod kraschade var det UPS som skötte all hantering, de tre gångerna jag beställt från Applestore har det varit TNT.

• Medlem
  • Neverland
  • 2007-02-05 21:19

Själv anger jag alltid adressen till min arbetsplats då jag beställer något. Hemma är jag ju sällan på dagarna.

nä, brukar göra det, men min far var hemma i veckan så det verkade som ett säkert kort att ha honom hemma. dock icke.

jag har haft tnt när jag beställt från apple men nu var det plötsligt ups. det var därför jag blev så förundrad.

1
Bevaka tråden