Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min DC-In board pajade

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Den nya mag-safe är säkert fantastiska, tyvärr så finns det inte i min PB12". Laddaren fastnade runt min fot och datorn flög (för andra gången) i marken. Inte nog med att laddaren blev oval, min DC-In board ( http://www.ifixit.com/cart/customer/product.php?productid=428&cat=&page=1 ) pajade!?!?!
Jag var inne i Malmös Apple Support butik och tyvärr sa det att det kommer att kosta 3000kr att fixa plus att datorn kommer vara borta från mig i 3 veckor (vilket betyder 5v). Jag hittade en sida (iFixit) som säljer DC-In till pb12" för väldigt mycket billigare i både tid och pengar.

Min fråga (/frågor) är nu....vad ska jag göra?
Jag kan ta det enkla och skicka in den, men är det värt det? Jag kan få en splitter ny PB12" (utan bucklor i varje hörn som finns i min nu ) för 8000kr, men å andra sidan känns det som om jag ska ha en ny så ska det vara med Intel och mag-safe.

På iFixit står det difficult level = hard. Jag tycker att jag är händig och jag har fixat med datorer innan (dvs PC innan jag bytte), men jag vete fan. Jag vill inte öppna upp, stoppa in den nya DC-In, stänga och sedan ha 2 bitar kvar i handen?!? Eller att datorn inte vill starta upp sen. (Är det någon som vet en europeisk site som säljer samma??...jag kaninte hitta).

Lite mycket på en gång...jag vet...och jag ursäktar mig på förhand, man jag hoppas att ni kan hjälpa.
Jonatan

Fasiken, min 12" dog också igår, DC-kortet precis som din. Men efter lång och trogen tjänst så det känns helt ok. Inga återupplivningsförsök ska göras nu.

Det är inte särskilt svårt att plocka isär den, har gjort det flera ggr... ibook är klart svårare med sitt plasthölje. Var noga med skruvarna bara, ett bra sätt är att sätta dem i ordning upp och ner på en tejpbit. Instruiktionerna på ifixit är mycket lätta att följa.

ok...ger mig lite trygghet iaf.
Jag har haft min i snart 2år nu...skulle kunna byta fast det är pengar och att jag vill ha 12" som trycker. Han lägga all viktig info till min externa HD innan bat. dog ut helt.

Är det någon som vet en bra europeisk sida för spare parts?..eller är det the US som gäller

1
Bevaka tråden