Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail webinterface

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder Mail som epost klient vilket jag är väldigt nöjd med. I denna poppar jag tre separata pop-konton. När jag är på jobbet vill jag kunna kolla min mail och det kan jag göra då respekive pop konto även har ett eget webinterface (home.se och hotmail t.ex) även om det är lite omständigt.
Problemet är att jag inte kommer åt gamla mail som jag redan poppat där hemma och lagt i foldrar, jag kan ju bara se nya mail. Hur löser man detta bäst?

Kort sagt: hur kommer jag åt ALLA mina mail, ALLTID, via ett webgränssnitt (port 80)

1. Om jag köper ett .Mac konto, kan det poppa alla mina konton och även synka över mina sparade mail/foldrar?

2. Jag har även en Mac Mini som filserver. Hade jag kunnat installerat den som en mailserver för att poppa mina mail och sedan dela ut dem via ett webgränssnitt?

3. Antar att jag på ovanstående Mini kan installera Windows, Exchange Server och lägga på ett WebOutlook interface men det känns lite overkill?

Alla tips mottages med öppet sinne

Problemet är att du använder POP, vilket i sin natur inte fungerar som du vill använda det. Du kan ställa upp en server som du låter ta hand om det åt dig, men det smidigaste är att använda IMAP istället för POP. Då lagras all e-post på servern och du kan komma åt den både i e-postpreogrammet och i ett webbgränssnitt. Vad jag vet har dock inte home.se stöd för IMAP.

Jo, visst har du rätt, även om jag kan kryssa i att spara en kopia på servern även för POP konton.
Men är det alltså så att .Mac inte kan hantera externa pop konton?

Och om inte, kan jag inte på något sätt låta min mac mini server hålla koll på mina mail och att den i sin tur delar ut dessa i ett webgränssnitt, typ weboutlook eller liknande?

Har nu konverterat mina mailboxar till IMAP i Mail och synkar utav bara den. Däremot händer det ingenting, dvs varken mail eller foldrar syns när jag loggar in på .Mac.

Kan någon överhuvudtaget bekräfta eller dementera att det är så här det ska fungera i .Mac?

1
Bevaka tråden