Vilken/vilka datorer ska jag ha?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-27 11:43

I dag har jag en MacBook (Intel core duo 2,0 GHz, 1 GB Minne) och en PC från Dell (2 GB minne, Pentium D 2.8 GHz, Nvidia GeForece 7800 GTX)

Tanken var att jag skulle ha Macbooken när jag pluggar och köra PC:n hemma. Men när jag började använda OS X så ville jag aldrig använda PC;n. Så nu gör jag allt pluggande, jobbande, e-post osv på MacBooken och använder PC:n bara för att spela spel.

Detta upplägg gör att jag har en kraftfull dator som inte används till annat än spel, vilket känns ganska onödigt, och en minde kraftfull dator där jag ska göra allt annat, vilket inte känns så bra eftersom den inte riktigt orkar med.

Jag har nu bestämt mig för att göra något åt detta och har då kommit fram till följande alternativ:

1. Ha kvar allt som i dag
Det funkar men känns inte oprimalt. Bra speldator, men mindre bra arbetsdator.

2. Köpa en iMac 20" och sälja PC:n
Då kan jag ha det upplägg jag tänkte från början med MacBooken till plugget och iMacen hemma till allt plugg, jobb och spel. Mindre bra speldator, bättre arbetsdator (hemma) och OS X på allt.

3. Köpa en MacBook Pro 15" och sälja MacBooken och PC:n
Då kan jag ha en dator till allt. Den fungerar som stationär hemma med extern skärm och kan användas till arbete, plugg och spel. Sedan kopplar man loss den och får en bärbar att ta med till plugget. Nackdelar är att man får en tyngre bärbara att släpa på och att man får en sämre speldator än PC:n.

Vad tycker ni ärade forummedlemmar?
Har jag dragit rätt slutsatser ovan? Vilken av alternativen tycker ni är bäst? Finns det fler alternativ? Kommer det gå bra att spela spel som t ex Sims 2, World of warcraft på MacBook Pro och iMac? Hur bra är grafikkorten i iMac och MacBook Pro jämfört med PC:n?

Tacksam för alla svar, synpunkter och förslag som jag kan få.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-27 11:53