Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min macbook är underbar.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kommer min story om min nyinköpta Macbook.
Jag var helt ny på mac tills för ungefär en vecka sedan då jag fick min första mac. Denna mac är UNDERBAR. Allting fungerar som det ska, inga döda pixlar, inget sprucket hölje heller ingen större värmeutveckling. Min fläkt har endast gått igång en gång (!) och då hade den varit igång ett bra tag med ett flertal program i aktivitet.

Min macbook är mellanmodellen med 1 GB RAM vilket räcker gott och väl, alla program fungerar som de ska och jag är förtrollad av macens simplicitet och funktionalitet kombinerat med estetik i sitt esse. Att ha gått från stationär dator till bärbar är ett underbart val, nu sitter jag nere vid teven och utför olagliga handlingar i samma hastighet som jag gjorde med min stationära. Jag för snabbt och enkelt över filer från familjens stationära (PC) till min bärbara på sekunder och detta fungerar utan problem. Jag blev lite paff då jag insåg att det är enklare att skapa ett nätverk med fildelning mellan en mac och en pc än det är mellan två pc.

När det kommer till batteriet är jag inget annat än nöjd. Tittar man på batterimätaren som visar tiden kvar blir man lite orolig när det står 3:40 kvar, men att använda sin dator i över tre timmar är väldigt lång tid.
Så, to sum it up, Macbooken är fantastisk. Ett underbart val gjort av underbara Victor (that would be me). Nu hoppas jag att alla som funderar på att köpa en Macbook gör detta och detta utan tvivel. Den är underbar

Victor

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-25 18:18

Kul att du gillar Mac och dess OS! Jag tycker också det är ett riktigt trevligt OS. Dessvärre har jag haft otur med diverse måndagsex eller vad det nu kan vara, så min tredje Macbook får nu åka tillbaka till Apple. Därmed inte sagt att jag gett upp Mac, det har jag verkligen inte. Men jag väntar ett tag på att de förhoppningsvis ska rätta till de vanliga fel som i dagsläget faktiskt finns på Macbook. Detta kommer ske, det är jag säker på, och då är jag inte sen på att inhandla en igen

Tillsvidare får jag köra på en bra stationär PC, vilket hela tiden varit min primärdator, men som bärbar får jag tyvärr köra en 5 år gammal PC, vilket inte är någon höjdare

Kan instämma med frosse. Är också sjukt nöjd med min MacBook dock min tredje samt två MacBook pro.

OS X är galet bra och fräscht....

Och små skavanker har väl typ de flesta datorer så va fan:)

Du vet att efter att en vara har bytts ut/reparerats tre (3) gånger så har du rätt till att häva köpet...tror jag...
www.konsumentverket.se

Alltid tråkigt när sådant händer. Hoppas det löser sig!

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-25 18:49
Ursprungligen av frosse:

Du vet att efter att en vara har bytts ut/reparerats tre (3) gånger så har du rätt till att häva köpet...tror jag...
www.konsumentverket.se

Alltid tråkigt när sådant händer. Hoppas det löser sig!

Det är redan löst
Måste säga att Apples kundtjänst skött sig föredömligt! Har inte varit några som helst problem att byta ut mina Macbookar. Det har heller inte varit några problem att häva köpet, som jag nu gjort. Har fått returnummer och grejer från Apple, så nu får den resa hem igen, tyvärr.
Synd på en i övrigt så jättebra produkt!

Köp en ny!

....eller sup upp pengarna

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-01-25 19:01
Ursprungligen av frosse:

Köp en ny!

....eller sup upp pengarna

Går det inte att kombinera?

Ursprungligen av Le:

Går det inte att kombinera?

Han kan supa upp pengarna sen köpa en dator för panten

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-25 19:02
Ursprungligen av frosse:

Köp en ny!

....eller sup upp pengarna

Hehe att supa upp pengarna blir det inte tal om
De pengarna ska gå till en laptop, när det nu blir

  • Medlem
  • 2007-01-26 17:00

Åhhh längtar tills min kommer till dörren!! (min första mac)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-01-26 20:08

min med...

fan - den e underbar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 22:21

Min älskling!

har min macbook precis framför mig! den laddar och den är så jävla sexig (om en dator kan vara sexig så är min macbook det!!) Hoppas att jag inte stöter på några problem osv. Är en switcher så det är första gången jag äger än.. Hoppas det blir många lyckliga dagar med min bok

PS är så galen att jag sitter med mig mighty mouse på min PC nu för tillfället

Haha, jag köpte en MacPro till jobbet (den värsta modellen med 5gb ram) och blev så såld på mac så nu har jag en macbook (skriver på den nu) hemma också.
Och jag är kär!
Så slick dator. Till och med min fru är avis.

än så länge inget strul heller (ta i trä)

1
Bevaka tråden