Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth funkar dåligt på Macbooken

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte varför, men sedan ett bra tag så fungerar knappt min bluetooth på min Macbook, det krånglar när man ska skicka filer och bläddra på telefonen m.m.
Det är väldigt liten räckvidd dessutom, måste lägga mobilen på datorn för att det ens ska gå. Jag har testat flera telefoner, och alla är så. Min mobil funkar hur bra som helst mot andra telefoner. Vad kan vara för problem? Ska jag installera om firmwaren eller bluetoothprogrammet? Hur då?

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-25 18:59
Ursprungligen av bananiel:

Jag vet inte varför, men sedan ett bra tag så fungerar knappt min bluetooth på min Macbook, det krånglar när man ska skicka filer och bläddra på telefonen m.m.
Det är väldigt liten räckvidd dessutom, måste lägga mobilen på datorn för att det ens ska gå. Jag har testat flera telefoner, och alla är så. Min mobil funkar hur bra som helst mot andra telefoner. Vad kan vara för problem? Ska jag installera om firmwaren eller bluetoothprogrammet? Hur då?

Hmm låter som antennsladden åkt ut eller något i den stilen .. Fungerar det trådlösa nätverkskortet bra?

jajamensan, mycket bättre än min gamla ibook G4, men bluetooth funkar inte :/

Kolla hårdvaran? Räckvidden ska vara bra?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2007-01-28 20:17

klart räckviden med bluetooth ska vara bättre än så.
jag kan stå i andra änden av min 2:a och skicka grejer från min mobil till min mac mini

1
Bevaka tråden