Perfect companion

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2007-01-23 17:23

Ska beställa en ny iMac från apple.se. Det jag har sett är att de har ett rabatterbjudande som heter perfect companion där man får 850 kr rabatt på en berättigande skrivare. Och jag är ju också i behov av en skrivare så det erbjudande skulle ju passa mig.

Men, det verkar väldigt krångligt. Istället för att bara dra av rabatten direkt vid köpet så ska man nu fylla i en blankett och klippa ut streckkoder och skicka med kvitton mm. Varför sånt krångel? När man också läser sånt som detta blir man heller inte överdrivet positiv till det.

Är det nån här på forumet som har använt sig av den här rabatten och kan berätta lite om hur den gick. Hur lång tid tog det innan du fick tillbaka pengarna? Var det mycket krångel?

Jag trodde att man inte fick ge sådana "rabatter" i Sverige, men jag kanske har fel. De är speciellt gjorda så att folk inte orkar slutföra jobbet, men har köpt skrivaren i alla fall och får inte rabatten.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2007-01-23 21:55
Ursprungligen av bjelkeman:

De är speciellt gjorda så att folk inte orkar slutföra jobbet, men har köpt skrivaren i alla fall och får inte rabatten.

Precis vad jag tänkte. Får väl strunta i skrivaren då. Dåligt dock av Apple att köra med sådana byråkratiska rabatter. Ger ju inget förtroende till de kunder som har försökt utnyttja dem och inte får något för det sen.

1
Bevaka tråden