Min MacBook Pro ansluter inte trådlöst mot Zyxel 660 router

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-22 12:40

Snälla! Tips om andra trådlösa modem eller routrar som funkar. eller hur jag gör för att få min att funka den har funkar trådlöst m pc

Har iofs ingen macbook pro men dock en macbook och den här funkar strålande för mig: http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=92932&hbx_CMP=AFC-01&Ref=kelkoo

Zyxel skriver: The P-660HW series are compliant with the 802.11g wireless standard which allows data transmission speeds reach up to 54Mbps. på deras hemsida. Med andra ord ska den fungera fint mot din MacBook Pro.

Du kan ansluta med din PC skriver du. Ser du routern under Airport menyn uppe till höger på din MacBook Pro? Vad händer när du väljer routern och slår in lösenordet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-22 14:18

Hej chefen. klickar på en svart låda m handtag och fyra grå streck m

Öppna internet anslutning, klickar på Airport, väljer wireless vid nätverk, och vips "ett fel uppstod vid ansl till wireless"...suck:'(

Vet du hur man konfigurerar Zyxel routern? Det ska finnas ett webgränssnitt där du kan ändra inställningarna.

Dubbelkolla att den kör med 802.11b 11Mbit eller 802.11g 54Mbit exempelvis - tror det finns någon specialmodell som har någon helt egen standard.

Titta hur säkerheten är inställd - vanlig WEP 40-bit brukar fungera bäst även om det inte är lika säkert som WEP 128-bit.

Testa starta om den också - kanske hjälper.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 10:26

Tack! vilket engagemang! tyvärr måste jag säga att

Jag inte vet hur jag konfigurerar routern och vad Gränssnitt är. satt i support länge och laddade ner airport uppdateringar men inget hjälpte. Ska försöka kotta om jag hittar nåt om säkerhet... och 802,11b
måste kolla säkert om min dator funkar trådlöst och om min router funkar m anan dator...
När vi ändå är igång. ska ladda drivrutiner till min skrivare och kan välja mellan
Mac OS X v10.1.x eller Mac OS X v10.2.8, v10.3 and v10.4. vilket har jag? (mac book pro inköpt 27 dec 06.
Pelle

1
Bevaka tråden