Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(Inga) nya Macar 27 mars

Tråden skapades och har fått 211 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-23 00:41

I like black...

(Så onödigt inlägg jag vet).

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det ser rätt snyggt ut, men jag tror inte på svart, allt för jobbigt på ögonen.

Det där är nog ganska individuellt - själv tycker jag att svart är betydligt mer vilsamt för ögonen än vitt (det är ju inte samma sak som att läsa vit text mot svart bakgrund vilket kan vara en smula ansträngande - här handlar det bara om ramen runtom skärmen, dvs den del man inte tittar på).
Dessutom finns ju MacBook i svart så varför inte iMac.
Därmed inte sagt att jag tror ryktet skulle vara sant, jag lutar nog mer åt att det är falskt. Inte för att jag bryr mig om vilket - jag väntar bara på en Mac Mini C2D som jag kommer att köpa så fort den släpps..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-23 10:33
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det stämmer nog inte. Hur som helst är det en fejkad bild. Kolla iTunes-ikonen som är rätt gammal vid det här laget.

Det ser rätt snyggt ut, men jag tror inte på svart, allt för jobbigt på ögonen.

HAHA, ärligt, var det ens nån som på allvar trodde att BILDEN var på riktigt?!

Personligen tror jag att det finns en liten chans till en svart iMac; har för mig att just det ryktet har vart på tapeten förr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 11:33
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det stämmer nog inte. Hur som helst är det en fejkad bild. Kolla iTunes-ikonen som är rätt gammal vid det här laget.

Det ser rätt snyggt ut, men jag tror inte på svart, allt för jobbigt på ögonen.

Visst är det en fejkad bild. Ryktesspridarna har, precis som Apple brukar göra, retuscherat bilden. Du kommer väl ihåg Appels bilder när de lanserade Mac Book Pro. De var var sprugna ur Power Book, där de hade glömt lägga dit ir-ögat i speglingen. och bilderna på de färgade Shufflarna, de är en och samma grundbild (den grå), färgad digitalt dock.

Men jag tror på en svart iMac, det har ryktats om det länge och är ju helt i linje med Mac Book.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 09:04

mac pro 8 core.... den vill jag ha!
Råkraft!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 11:35
Ursprungligen av olofd:

mac pro 8 core.... den vill jag ha!
Råkraft!

Ja, det är dags för Mac Pron att få lite fart snart. Quad-processorer är ju så 2005...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-23 10:58

Men varför stämmer inte det för? Det var ju då de började med svarta produkter (sett till marknadsföring).

Sen står det ju klart och tydligt under bilden att det är en fejk...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 11:45

Btw, man kan ju köpa en svart iMac redan idag:
http://www.colorwarepc.com/products/select_iMac.aspx

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 14:58

När kommer första bärbara mac:en med ett utbytbart grafikkort? Har för mig att Nvidia för några år sedan snackade om ett grafikkort för bärbara som var lika lätt att byta som ett Express Card. Apple fixade ju ett supersmidigt sätt att byta minnen i MacBook, en sådan lösning för grafikkortet vore en riktigt grym grej för en bärbar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-02-23 16:40

15 tums MacBook och en mindre MacBook Pro borde komma tycker man.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-23 19:16

När du skriver mindre MBP, menar du en helt ny modell med mindre skärm, eller mindre datorer fysiskt sätt?

Tänkte bara att om det kommer en MacBook 15" och en MBP med låt oss säga 12", kommer inte dessa krocka då?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-02-23 20:14
Ursprungligen av Adzam 1:

När du skriver mindre MBP, menar du en helt ny modell med mindre skärm, eller mindre datorer fysiskt sätt?

Tänkte bara att om det kommer en MacBook 15" och en MBP med låt oss säga 12", kommer inte dessa krocka då?

Inte alls. De som vill ha en billig bärbar med större skärm och de som vill ha en kraftig mindre bärbar har helt olika prioriteringar. T.ex. tidigare fanns det 14 och 12 tums iBooks och 12, 15 och 17 tums Powerbooks.

Borde det inte vara dags för mer än 3GB RAM i nästa MBP?

Fast högst på min önskelista: Quadro FX xxxxM eller Mobility Fire GL Vxxxx som valbart grafikkort i MBP 15"!

Vore inte fel om Apple placerar micen i skärmen igen heller

att kunna få tvivla på koncepet hör till, eller?

känns ju som man måste dra lite i polokragen så sömmarna spricker för att få luft och ändå samtidigt ryggdunka Steves processer på nåt vis, lite obehagligt att skriva här med den mentala bevakningen överlag faktiskt

- jag ser fram emot nåt som funkar mer på individuell basis än att man ska gilla läget bara...kring tillvalen kring hårdvaran då, få se om jag e så pigg på OSet till en början, men ska treva lite

··~[kommer ifrån ett rent desktop linux på bl.a openSUSE10.2 nu och tidigare mest fedora core kört intel PC med genomtestade XFCE, gnome, KDE, enlightment, fluxbox .. - har inget att göra i terminalen om det inte sker rena tips, kör egna genvägar genom uppfiskade grafiska verktyg

OSX kan vara en variant dualboot makka för musik...då grejjer ligger mer stabilt framme den platformen än linux

-men XP finns program jag sen år tillbaka använt då de bara plattformen men haft funkis windows dual boot somras]

en dual boot swop till OSX skulle kännas som en förnyelse egentligen för framtida grejjer man kan inget om det, mer än att de råder e murken attityd till andra OS och hårdvara och kanske folk ? här på nåt vis - nu e ni sammaslagna med annat kreativt folk smo kommer från olika världar -- och hoppas att ni kan gilla läget med det också och kan slappna av ni me - jag gör det? ;]

om jag måste förklara vad jag e för kuf...

Senast redigerat 2007-02-24 02:11
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-24 10:48

Eh? :S

Min gamla TiPB börjar ge sig, en 12" macbook pro hade ju suttit som ett smäck, så länge skärmen lämnar riktigt bra pixelupplösning. Och leopard på det, and I'm home. Orkah vänta tills mars dock..

btw, på apple's hemsida står det fortf "Nya Macbook", torde dom inte ändra det ett tag innan, så dom kan skriva det igen, om dom nu ska uppdateras? en liten tanke bara.

Kanske är så för att dom inte ska uppdateras?

"risken" finns ju =P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-08 00:49

Tydligen så är det ganska tomt i Apples lager, vilket brukar betyda att nytt är på G..

http://www.macworld.co.uk/business/news/index.cfm?newsid=17420

Senast redigerat 2007-03-08 11:53
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-08 08:11

Vilket brukar vara jäkligt bra!

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-03-08 15:37

mm . . om bara det där *€%!#!" nya OS´t ville släppas med nån gång så man kan köpa sin dator. Men hinner de dessutom släppa ny iMac 24" vore det kanske värt att vänta

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-08 21:49
Ursprungligen av Fredric:

Tydligen så är det ganska tomt i Apples lager, vilket brukar betyda att nytt är på G..

http://www.macworld.co.uk/business/news/index.cfm?newsid=17420

Hardmac: we think that the recent Chinese's New Year during which almost all companies are closed in China might have led to low stock levels for some models without meaning that those products are "End-of-Life".

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-11 21:33
Ursprungligen av Fredric:

Tydligen så är det ganska tomt i Apples lager, vilket brukar betyda att nytt är på G..

http://www.macworld.co.uk/business/news/index.cfm?newsid=17420

Nehepp, det berodde tydligen på det kinesiska nyårsfirandet... men titta här! (MacRumors Buyer's Guide)

Det är riktigt många produkter som överskridit sin "product cycle", alltså tiden då dom normalt brukar uppdateras.

iPod Video - Days Since Update 181 (Avg = 223)
Mac Mini - Days Since Update 187 (Avg = 151)
iMac - Days Since Update 187 (Avg = 168)
Mac Pro - Days Since Update 217 (Avg = 206)
Cinema Displays - Days Since Update 217 (Avg = 229)

Och det är fortfarande en bit kvar till den 27 mars...

juni listan :)

Macmini med inbyggda kraftfulla grafik kort,minst256mb
Imac med dubbla grafikort inbyggda för Spel prestanda utöver det vanliga, min.2x256MB
Hårdvaru acc av video encoding och decoding - dedikerat chip. I alla maskiner.

Jag hoppas och tror att man gör nytta av apples ingenjörer till mer än att beställa of the shelf lösningar för en helt egen designad kraft station - SGI style.. Flera processorer dedikerade för video,quicktime,core animation etc.. Var är 3D hanteringen lik SGI style? Med leopard och egen designad hårdvara så blir macen ledande på 3D arbete för under 50'...?
Bluetooth som standard i allt trådlöst i alla maskiner.
Total wine integration...Native speed:) Win32..
UNIX program av klass, simulation,3D, VR, SGI"photoshop"kan köras på ett bra sätt i OSX?
Högre upplösning i de inbyggda kamerorna
Stöd för VR hårdvara? glasögon med mera..
Office paket apple style..
Stöd för trådlösa projektorer
ja och sedvanliga uppdateringar i format kriget med Dvd:)
Inbyggda kortläsare i alla maskiner inklusive bärbara...

nej nu får jag ta en paus..:cool:

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

SGI"photoshop"kan köras på ett bra sätt i OSX?

Vad är SGI"photoshop" ???

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-14 21:01

Folk brukar ju köpa iMac för att dom vill ha en all-in-one dator.. Sätt i bra högtalare + mic! Beredd att betala runt 1500:- extra för en sådan iMac.

Det kanske bara blir tysta uppdateringar av modellerna. C2D och nytt wlan i minin är väl inte så mycket att hetsa upp sig över. Santa Rosa är långt borta än så länge.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-03-09 00:50

Vem säger att Santa Rosa är långt borta? Q2 är väl det som gäller enligt de flesta. Jag tror på helt ogrundade anledningar att det mesta kommer att uppdateras någon gång strax efter den där konferensen vad den nu heter, i juni. Då presenteras även Leoparden. Alla blir glada.

Ursprungligen av en David:

Vem säger att Santa Rosa är långt borta? Q2 är väl det som gäller enligt de flesta. Jag tror på helt ogrundade anledningar att det mesta kommer att uppdateras någon gång strax efter den där konferensen vad den nu heter, i juni. Då presenteras även Leoparden. Alla blir glada.

Jag orkar inte gräva fram några källor, men i början av året ryktades det om förseningar från Intels sida. Om jag inte minns fel så talade man om Q3 som möjlig tidpunkt. Men rykten är rykten och det är möjligt att Mr Jobs har bitchslappat Intel sedan dess och fått saker på flyt igen. Man vet aldrig.

Hey, alla vill vi ha nya saker i sommar. Jag har sparpengar som glöder på sparkontot.

Bevaka tråden