Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app + One.com = funkar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 13:24

...har en massa mailkonton reggade till maildomäner från One.com. När jag skulle ställa in dem i Mail ville det inte funka.

Gör jag helt fel eller funkar det bara inte? Funkar fint med Outlook.

...har du mail via one.com och testat så får du jääättegärna höra av dig!

Tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 19:04

Jag har en domän på One.com (förra b-one eller hur?) Jag riggade upp så att jag kan ta emot o skicka ifrån Mail igår!

Skapa ett nytt Pop3 konto -> på E-mail address så skriver du in din e-mail (heh...)
Full name: Din namn. På incoming mail server skriver du pop.dindomän.se (.com/.net/whatever)

Username: Din e-mail adress
Password: Ditt password för e-mail kontot
I outgoing så skriver du: Customer-smtp.one.com
Server port: 2525
Authentication: password
Username: Din e-mail adress
Password: Lösenordet för e-mail kontot

När du skapar ett nytt konto och "den" ber dig skriva outgoing mail server så kommer den troligen inte få någon kontakt eftersom porten som one använder är 2525 och inte 110. Bara klicka vidare. Nu när du har ett nytt konto så går du in i mail preferences och ändrar "outgoing" serversettings byt porten till 2525! Nu ska ditt konto med Mail.app fungera!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

Jag har flera One.com konton och det fungerar bra, utom att SMTP skall måste jag sätta min bredbandsleverantörs server, inte den som One.com anger ...
Däremot är det problems med deras blogg-funktion och Safari.

1
Bevaka tråden