Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad headset och handsfree på Nokia

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-19 19:35

Jag har tittat på Nokia E50 på ebay. Nu undrar jag vad som är standard till luren? Headset eller handsfree? Vissa auktioner listar endera som bundled till luren. Vilket är standard och vad får man köpa extra till?:confused:

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-01-19 19:50

Vad är ett headset och vad är en handsfree för dig?

Det som ingår är en portabel handsfree, dvs en öronsnäcka med mikrofon hängandes på sladden. På mikrofonen finns en svara/lägg-på-luren-knapp.
Den kallas numera även headset av många vilket gör att det blir en del förvirring.

Ett headset enligt min definition är ett par hörlurar med bygel över huvudet och med en mikrofonarm från ena örat fram till munnen. Sådana headset har jag hittills aldrig sett bundlade med en mobiltelefon.

Hasse

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-19 20:25

Hej Hasse!
Tack för hjälpen. Våra definitioner överensstämmer. Så en portabel handsfree ingår? Det fick jag köpa till extra till min 6310i. Jag trodde att det kunde vara så att vissa hade lagt med något extra som gjorde upplevelsen bättre när man lyssnar till MP3-spelaren?

Bosse

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 21:17

Kan det inte vara så att vissa paket är bundlade med stereohandsfree och att det är där förvirringen uppstår?

Bara en tanke. Kan skilja en del på vad dom lägger i paketen beroende på vilken marknad paketet är tänkt för.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-20 23:08

Aj tusan! Säljarna tycks inte ha en aning? Vilken handsfree rekommenderas? Skulle gärna ha Bluetooth men hur ofta behöver man byta batteri?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 10:02

Aj tusan! Säljarna tycks inte ha en aning? Vilken handsfree rekommenderas? Skulle gärna ha Bluetooth men hur ofta behöver man byta batteri?

1
Bevaka tråden