Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till iTunes, med liknande funktioner?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag börjar ledsna på Itunes och hur det påverkar datorns prestanda. Sitter på en Amd dualcore 4400+ mhz med 2 gb ram och med ca 18000 låtar i biblioteket. När jag har itunes igång så blir datorns prestanda avsevärt sämre och den kan näst intill frysa när man ska växla mellan program. Jag har itunes 6 installerat för jag tycker 7:an var värdelöst.

Är det någon som vet ett bra program som inte utnyttjar lika mycket datorkraft? Jag gillar itunes upplägg och utseende, dess datorbas är väldigt smart så jag skulle vilja ha ett program som är ganska snarlikt, sökfunktionen är fantastisk. Är det någon som vet om det finns "bantade" versioner av itunes som bara har det nödvändigaste? Det skulle vara det ultimata.

Antar att det är iTunes för Windows du syftar på?

Foobar2000 finns till Windows, ganska fint för stora musiksamlingar.

Javisst, glömde att förtydliga det.

Det som är skönt med itunes är bläddraren så att man kan klicka på en artist och därefter specificera album om man vill, gör det väldigt enkelt. Är det inget annat program som bygger på samma databas och har ett liknande gränssnitt?

Gav tråden en rubrik som säger lite mer om innehållet än Tredjepartsprogram.

Kan tipsa om songbird. Vet dock inte om det är bättre i prestanda men kanske värd en titt iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 01:14

Som sagt, pröva foobar2000. foo_browser ska kunna åstadkomma det du vill, men själv föredrar jag foo_playlist_tree. Skapa en databas i inställningarna och använd foo_uie_quicksearch för att söka i den.

Kolla in foobar2000's forum.

Kan starkt rekommendera MusikCube. Påminner mycket om iTunes fast väldigt resurssnålt.

http://www.musikcube.com/

1
Bevaka tråden