Köpte minne av Macoteket och fick lite problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-19 09:48

Hej.

Detta är väl inget större problem i sig, men väldigt frustrerande för mig i alla fall.
Igår gick jag in på Macoteket på Birger Jarlsgatan i Stockholm och skulle köpa mig ett 1 GB RAM-minne till min iMac Intel Core Duo 20". Jag sa specifikt att den var till den första generationens iMac med Intelprocessor. Sedan fick jag två frågor:
Är det kamera i datorn? -Ja.
Är det 17 eller 20 tum? -20.

Sedan när jag kom hem såg jag att jag hade fått ett RAM-minne till en iMac G5 2,1 GHz PowerPC. Alltså hade jag fått ett RAM-minne till en dator med PowerPC-processor. Utanpå ser man ju ingen skillnad men inuti är det en skillnad. Dessutom kostade minnet 1390 kronor och det jag skulle ha kostade 1195, alltså ska jag ha tillbaka 195 kronor från dem. Lite smått irriterad blir man också eftersom jag var tvungen att vänta i cirka en och en halv timme på att min kära mor skulle överföra pengar. Jag hade tagit med mig den summan som jag kollade upp innan, och sen plötsligt ändras den så att det fattas 180 fjuttiga kronor! Hahah, så tragiskt.

Shit happens....

• Oregistrerad
  • 2007-01-19 16:06

Det är väl bara att gå tillbaka till affären där du köpte minnet och kräva att få rätt och få mellanskillnaden tillbaka...?

Ursprungligen av dayweed:

Hej.

Detta är väl inget större problem i sig, men väldigt frustrerande för mig i alla fall.
Igår gick jag in på Macoteket på Birger Jarlsgatan i Stockholm och skulle köpa mig ett 1 GB RAM-minne till min iMac Intel Core Duo 20". Jag sa specifikt att den var till den första generationens iMac med Intelprocessor. Sedan fick jag två frågor:
Är det kamera i datorn? -Ja.
Är det 17 eller 20 tum? -20.

Sedan när jag kom hem såg jag att jag hade fått ett RAM-minne till en iMac G5 2,1 GHz PowerPC. Alltså hade jag fått ett RAM-minne till en dator med PowerPC-processor. Utanpå ser man ju ingen skillnad men inuti är det en skillnad. Dessutom kostade minnet 1390 kronor och det jag skulle ha kostade 1195, alltså ska jag ha tillbaka 195 kronor från dem. Lite smått irriterad blir man också eftersom jag var tvungen att vänta i cirka en och en halv timme på att min kära mor skulle överföra pengar. Jag hade tagit med mig den summan som jag kollade upp innan, och sen plötsligt ändras den så att det fattas 180 fjuttiga kronor! Hahah, så tragiskt.

Nu kollade du mest troligt priset utan moms på deras hemsidan, därav de 180kr som "saknades".

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-19 21:51

Nej, faktiskt inte. Jag betalade för 1 GB RAM PC4200 533 MHz och DET RAM-minnet kostade 1390 så det var inte utan moms. Hade ju ingen avsikt med att köpa det heller.. Faktiskt. Jag ville ju köpa till en iMac Intel Core Duo. De gav mig alltså fel minne.

Uppdatering: Var där idag igen och fick tillbaka mina pengar eftersom de inte verkade ha minnet där.. Gick då till inLife och där hade de det minne jag ville ha. Så nu är jag nöjd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 19:02

Macoteket gör man bäst i att inte ha några affärer med. (: Dyra, inkompetent personal och allmänt otrevliga

• Medlem
  • 2007-04-18 12:43

Var inne på Macoteket igår och sa att jag vill ha 1Gb minne till 20" intel core duo iMac.
På mindre än 10 sekunder ger den trevliga säljaren mig minnet och på prislappen står
det 731:-. Bara för skoj skull åker jag förbi Humac på fridhemsplan och fråga om samma minne. Efter en del letande och giddrande plockar de fram en 1Gb sticka för 1495:-.
Snacka om prisskillnad!

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-04-18 14:19

Bra sortiment och helt ok priser. Men personalen verkar ju sky sitt jobb som pesten. Ingen är intresserad eller kan något om prylarna.

Gällade minnen till MacBook, MacBook Pro samt iMac Intel så kan jag erbjuda er 99 medlemmar 512MB stickor för 410 kr/st samt 1GB stickor för 680 kr/st. Dessa minnen är nya med fulla garantier samt möjligheten till momskvitto om så önskas.

Skicka ett PM alternativt e-post på johan.wennerholm(a)axcom.com

Ursprungligen av Wennerholmen:

Gällade minnen till MacBook, MacBook Pro samt iMac Intel så kan jag erbjuda er 99 medlemmar 512MB stickor för 410 kr/st samt 1GB stickor för 680 kr/st. Dessa minnen är nya med fulla garantier samt möjligheten till momskvitto om så önskas.

Skicka ett PM alternativt e-post på johan.wennerholm(a)axcom.com

Det finns annars en köp- och säljavdelning.

1
Bevaka tråden