Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Extreme och USB hårddisk?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej där ute! Eller Inne.

Jo, jag grunnar på en grej när det gäller den nya AirPort Extreme enheten:

Hur kommer det att gå att köra en USB HDD till den? Behöver jag "n" eller räker det med "g" nätverk? Vad snackar vi för hastigheter i överföringen? Funderar på att lagra mina bilder på de och låta andra i "familjen" komma åt dem vi andra trådlösa datorer.
Kommer det vara segt som sirap med "g"?

Och om man nu kopplar in sin USB HDD, kan man då koppla in en USB skrivare? Via en lite USB hubb?

Sen är det ju konstigt att den inte har en ljudutgång...Men man kanske inte kan få allt ....

Såklart räknar jag med både enkla och tekniskt invecklade svar

Jerry

Från www.apple.com/airportextreme:

"New to AirPort Extreme, AirPort Disk turns almost any external USB hard drive into a shared drive. Simply connect the drive to the USB port on the back of your AirPort Extreme and — voila — all the documents, videos, photos, and other files on the drive instantly become available to anyone on the secure network, Mac and PC alike."

"What if you’d like to exchange files over your wireless network and still have access to a network printer? Easy. Just connect a USB hub to AirPort Extreme and attach your devices to the hub. Share both a printer and a hard drive, multiple printers, or multiple hard drives."

Står ingenstans, och finns vad jag kan se ingen anledning, att hårddiskutdelningen skulle kräva att du använder "n"-protokollet, utan det bör funka även med "g".

1
Bevaka tråden