Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

100%-99%-100% laddstatus.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhej.
min macbook revision0 har fått nå spel... med laddaren ansluten så hoppar den hela tiden mellan 99och100 procent laddat batteri... går det att fixa på något sätt? jag menar det kan ju inte heller vara helt bra att den gör så eller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-01-17 12:29

den ska göra så. ståri manualen att den laddar ur batteriet lite ibland när man kör med strömsladden i. ska tydligen vara bättre för batteriet.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-17 12:37

Så är det på min med. Jag brukar köra den lite på batteriet ett tag så den får sig en liten genomkörare och då styr det upp sig. Som tidigare inlägg så ska det säkert vara så.

Kör en kalibrering av battreriet nån gång emellanåt (dvs låt datorn gå på batteriet tills dess det är tomt och datorn stänger av sig, ladda sen upp batteriet till fullt igen). Detta står nånstans på apples hemsida om hur man vårdar batterierna.

Det ska vara så, hålls cellerna ständigt fulladdade så håller inte batteripacket särskilt länge.

Man vårdar inte batterierna när man kalibrerar laddningsindikatorn, tvärtom sliter det väldigt hårt på dem så det ska man bara göra om man har problem med felvisande laddningsindikator. Varken Apple eller någon annan tillverkare som är vid sunda vätskor rekommenderar användarna att djupurladda litiumbatterier.

samuel: oook... bra att veta. thx mate. nu kan jag öhhhh... inte sova för det gör jag inte... men iaf surfa utan hjärnbrytter...

1
Bevaka tråden