Fler missnöjda kunder?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-16 17:23

Jag ska figurera gnällgubbe och uppdatera min något sorgliga Apple-historia. Har en enskild firma och av ekomoniska skäl varit tvungen att använda PC under ett par år. Efter många tankar fram och tillbaka och då jag sparat pengar köpte jag en efterlängtad bärbar dator: en MacBook Core Duo (ej 2:an).
Sammanfattningsvis:

23 SEPTERMBER
Min MacBook anländer och jag var en glad, lycklig och nöjd prylnörd till grafisk formgivare.

23 OKTOBER (cirka)
Efter ungefär en månad börjar jag märka att skärmen flimrar något och det blir bara värre och värre.

5 DECEMBER: Till sist fick jag både nog och möjlighet att lämna in den på service i förhoppning att då den lagom till jul för att kunna arbeta och ta igen den strultid som tillkom.

21 DECEMBER: Som en liten julklapp var min dator åter i min famn och alla var förlåtna. Dock bara i några timmar. När jag kom hem var "locken" full av repor som jag omsorgsfullt varit väldigt rädd om som man brukar kunna vara med nya, dyra och fina prylar. Två dagar senare befann jag mig hos min brors trådlösa nätverk som min dator inte kunde hitta. Enbart någon minut sen var det borta. Även han har Mac och hade full mottagning.

7 JANUARI
Mindre glad for jag tillbaka till InLife och beskrev min irritation och mitt problem. De verkar smått besvärade och det lät inte ens som de först kunde stå för alla repor men tills slut fick jag bekräftat att det skulle åtgärdas och jag bad/krävde att den skulle prioriteras för att de var de själva som gjort fel och repor. "Givetvis" fick jag som svar. Jag erbjöd mig att behålla datorn i fall allt skulle ta väldigt lång tid men det skulle visst inte behövas.

16 JANUARI
Hade inte hört nånting så jag ringde InLife och de sa att väntade på det nya Top Lock:et men kunde inte säga när det skulle komma in. Lagom fin prioritering och kundservice. Mutter...

Arg ringde jag Apple och beklagade mig så sakligt jag kunde. Gillar själv inte såna som gapar och skriker. Då jag använder datorn (eller rättare sagt skulle ha gjort) i mitt arbete har jag även där fått stå ut med massa strul. Rent krasst äger jag en dator som befinner sig på service och som bara sjunker i värde. Min "drömdator" har numera blivit något trist och jobbigt.
Apple såg inte att InLife hade gjort någon ny beställning och kunde inte hjälpa mig förrän jag ordnat detta. Ringer återigen till InLife och får höra att de visst gjort en beställning först på mmin första serviceorder. Åter till Apple där jag helt ärligt frågar om vad de drar gränser för reklamation då jag inte kunde säga att jag var särskilt nöjd med hur jag blivit behandlad eller över mitt köp. Han sa att det behövdes 3 inlämningar för service innan hade kunde hjälpa mig.
Efter lite efterforskningar kunde han även medd. att InLife hade mottagit sin order i torsdag, konstigt att de inte själva vet om det eller åtminstone kunde medd. mig detta. Det enda jag kunde göra var att ringa InLife igen om några dagar eller bara vänta.

Hoppas det här är ett extremfall. Jag är, eller har iaf varit, en sann Macälskare enda sedan min första dator nu blir man mera tveksam. Önska mig lycka till och skulle detta inlägg platsa på en bättre plats så får nån gärna flytta mig för jag vill gärna veta i fall fler råkat ut för likande.

Puh, så där ja, nu har jag delat med mig. Nu ska jag nog till bolaget och köpa en flarra vin. Trevlig kväll vänner! Jag lovar att återkomma

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-16 18:10

Tråkigt att höra. Det låter som om den personen som har bytt skärmen har klantat sig orderntligt pga reponra på skärmen. Sen så kom jag att tänka på att en möjlighet varför airport anslutningen strular är pga antennerna för airport sitter i skärmen och personen som bytte skärm missade kontaketerna. (vet att det är så för macbook pro att anntennerna för airport sitter i skärmen - ej säker med macbook dock - bara en teori)

Hoppas det löser sig.

Mycket tråkigt att höra. Jag har köpt 2 Macbooks 2.0 Ghz Intel core duo. Båda funklar bra. Den vita har en superdrive som låter lite men annars är dom ok. Min vän beställde samtidigt och hans Macbook, där har kortet som styr laddningen till batteriet gått sönder. Det verkar vara sioså med kvaliteten tyvärr. Jag njuter av varje dag med min Macbook... Hoppas det ordnar sej för dej. / Midmus

Har hört flera liknande historier och det verkar tyvärr inte höra till ovanligheterna. En polare fick vänta i 13 veckor innan han fick tillbaka sin Macbook Pro.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 00:34
Ursprungligen av Gilbert 2:

Har hört flera liknande historier och det verkar tyvärr inte höra till ovanligheterna. En polare fick vänta i 13 veckor innan han fick tillbaka sin Macbook Pro.

Vilket är helt sanslöst. Inte bara av Apple/serviceföretaget utan också av din bekant som lät detta fortgå! Apple själva ser 30 dagar som en avgörande gräns för hur lång tid ett serviceärende får ta, inte minst på så nya modeller som MBP. Enligt den uppgift jag fick från Applecare hade din bekant nog kunnat kräva att få en ersättningsdator istället. Dessutom bör nog det där gälla under hela garantiperioden / Applecare perioden.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-24 19:19

Om din dator är ditt arbetsredskap fattr jag inte att du orkar gnälla om repor.

Ett allmänt tips är dock att skippa inlife, fick vänta 3 veckor på min dator och blev bemött med en allmän nonchalant attityd där. Macrent däremot, där snackar vi service. trevliga killar som gör sitt bästa, och oftast går det väldigt snabbt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-25 16:26
Ursprungligen av snigel1:

Om din dator är ditt arbetsredskap fattr jag inte att du orkar gnälla om repor.

Ett allmänt tips är dock att skippa inlife, fick vänta 3 veckor på min dator och blev bemött med en allmän nonchalant attityd där. Macrent däremot, där snackar vi service. trevliga killar som gör sitt bästa, och oftast går det väldigt snabbt

Det var mest ren princip plus att jag dessutom är väldigt nogrann med mina grejer, jag tycker inte de ska behöva bli så där och trots att jag använder den i företaget så är dte mina pengar då dte är ett enskilt företag så då blir den en annan grej.

Ja jag har hört bra om dem också dessvärre efter att jag lämnade in den hos InLife men men nu vet man dte iaf :).

Har fortfarande inte fått tillbaka den men i morogn är det jag som ringer och är sur igen.

Intressant att höra era andras historier också och samtidigt sorgligt tyvärr. När Apple grejer funkar så är ju allt piggt. glatt pch härligt men annars är det inge vidare tyvärr.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-29 13:24

29 JANUARI
Fortfarande ingen dator och nu har det gått på tok för långt. Var först in på InLife och det hade ingen aning på status eller när allt material skulle komma in.
Åkte till kontoret och ringde Apple. Blev vidarekopplad till en danska som jag inte riktigt förstod men han skulle bpersonligen ringa INLife och kolla läget.
Jag sa precis vad jag kände ang. min dator och sa att jag intevar speciellt nöjd över mitt köp att jag vlle ha en ny...men han var tvungen att ringa InLife innan han kunde fatta nåt beslut.

Fortsättning följer...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 12:26

29 JANUARI
Senare på dagen ringde InLife och sa att datorn var klar. Tydligen hade jag fått någon annans del som fanns i Stockholm eftersom de "slarvat" och inte prioriterat min dator trots att det var deras eget fel att jag fått vänta ytterligare 3 veckor innan jag fick min dator. Pratade med Apple ang. kompensation då jag tydligt kan redovisa mina timmar i strultid som mitt företag fått lida av tack vare InLifes krångel. De bad mig kolla ås att datorn verkade OK först så skulle jag återkomma igen. Ska ev. ringa i morgon för att prata vidare.

För alla som tycker jag verkar vara en jobbig jävel så har jag tidigare inte varit så här och brukar kunna rycka på axlarna för det mesta men denna gång bestämde jag mig för att inte ge mig så lätt och faktiskt kräva att få det man ska ha som kund och faktiskt berätta om mitt missnöje och så vidare. Får se hur det blir med kompensartion.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 16:27
Ursprungligen av kentson:

29 JANUARI
Senare på dagen ringde InLife och sa att datorn var klar. Tydligen hade jag fått någon annans del som fanns i Stockholm eftersom de "slarvat" och inte prioriterat min dator trots att det var deras eget fel att jag fått vänta ytterligare 3 veckor innan jag fick min dator. Pratade med Apple ang. kompensation då jag tydligt kan redovisa mina timmar i strultid som mitt företag fått lida av tack vare InLifes krångel. De bad mig kolla ås att datorn verkade OK först så skulle jag återkomma igen. Ska ev. ringa i morgon för att prata vidare.

För alla som tycker jag verkar vara en jobbig jävel så har jag tidigare inte varit så här och brukar kunna rycka på axlarna för det mesta men denna gång bestämde jag mig för att inte ge mig så lätt och faktiskt kräva att få det man ska ha som kund och faktiskt berätta om mitt missnöje och så vidare. Får se hur det blir med kompensartion.

Du ska definitivt begära en kompensation. Själv fick jag vänta på en ny LCD-skärm i 30 dagar vilket ledde till att jag fick en iPod 30GB i kompensation. Ganska klen kompensation egentligen men bättre än ingenting.

Jag är nu inne på min tredje stora reparation och går någonting sönder i datorn framöver kommer jag att kräva en ersättningsdator...

huvva..låter inte kul. lämnar aldrig in till inlife efter en lite ipodhistoria jag hade med dem tidigare.

men ytters fin kombination av inlife-fuck och apple-strul!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 15:39

Fan vad trist, synd de inte hänger här då så det får läsa om vad deras kunder tycker...hm och det var ju lite dörför jag blev gnällgubbe...bara för att de skulle få höra liksom.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 16:40

Ah bra där, det kan vara bra att veta, enligt mina anteckningar så har det försvunnit minst 18 timmar strul vilket i yrket ca 15 000 kr så nog ska jag ha kompensation alltid.

Lycka till med reparationen!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 17:42

Uppdatering!
Efter många om och men fick jag tillslut rätt det kompensation och det var väldigt tillmötesgående och gjorde mig till en nöjd och glad kund/Mac-användare igen.

Jag fick som kompansation en:
AppleTV (http://www.apple.com/se/airportextreme/) och
AirPort Extreme (http://www.apple.com/se/appletv/)

Så summan av kardemumman: det lönar sig att vara lite jobbig och stå för sin rätt ibland även fast jag brukar vara lat och inte orka.

Slutet gott allting gott...så länge min dator fortsätter att fungera som den ska.

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-01 18:26

Kul att det slutade med att du blev nöjd.
Grattis till grejerna.

Yes!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-01 20:47

Tack, det känns både bra och rätt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 12:45

Synd att jag inte läste det här innan jag lämnade in min MacBook till Inlife

De svarar inte på telefon efter att datorn vart i deras händer i 17 dagar utan att det har hänt någonting. Har blivit ombedd av Apple själva att gå dit och ta ut datorn igen eftersom inte ens Apple kunde få tag på någon hos Inlife att prata med.

Helt sjukt att Apple fortfarande låter Inlife hålla på såhär efter alla skräckexempel med Inlife-stämpel på. De borde bli av med Reseller- och Service Partner-tillståndet ögonaböj. Det finns verkligen inga ursäkter.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 19:50
Ursprungligen av Koski:

Synd att jag inte läste det här innan jag lämnade in min MacBook till Inlife

De svarar inte på telefon efter att datorn vart i deras händer i 17 dagar utan att det har hänt någonting. Har blivit ombedd av Apple själva att gå dit och ta ut datorn igen eftersom inte ens Apple kunde få tag på någon hos Inlife att prata med.

Helt sjukt att Apple fortfarande låter Inlife hålla på såhär efter alla skräckexempel med Inlife-stämpel på. De borde bli av med Reseller- och Service Partner-tillståndet ögonaböj. Det finns verkligen inga ursäkter.

Fy fan så surt för dig och jag håller med...tror faktiskt de kommer bli av med sin Apple-status snart för Apple får ju missnöjda kunder i slutändan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 20:11

Usch, jag blir deppig när jag läser om vad folk har varit med om. Apple gör världens finaste datorer, program och system, men jösses var supporten suger. Något Apple ingalunda är ensamma om i och för sig. Men så här får det banne mig inte gå till! Apple måste få ordning på supporten snabbt. (Nu uttalar jag mig naturligtvis som privatperson och konsument.)

Jag hoppas att jag inte uppfattas som fördomsfull, för det vill jag inte alls vara. Men hur kan Apple låta danskar sitta och ta supportsamtal från svenska kunder? Norska går väl an, det går mycket väl att förstå, men vi talar svenska här och förstår knappt danska.

I det här fallet borde datorn ha ersatts direkt av Apple. En defekt skärm är en solklar DOA.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-21 12:16
Ursprungligen av Mondo:

Usch, jag blir deppig när jag läser om vad folk har varit med om. Apple gör världens finaste datorer, program och system, men jösses var supporten suger. Något Apple ingalunda är ensamma om i och för sig. Men så här får det banne mig inte gå till! Apple måste få ordning på supporten snabbt. (Nu uttalar jag mig naturligtvis som privatperson och konsument.)

Jag hoppas att jag inte uppfattas som fördomsfull, för det vill jag inte alls vara. Men hur kan Apple låta danskar sitta och ta supportsamtal från svenska kunder? Norska går väl an, det går mycket väl att förstå, men vi talar svenska här och förstår knappt danska.

I det här fallet borde datorn ha ersatts direkt av Apple. En defekt skärm är en solklar DOA.

Det har nog mycket att göra med att vi bor i Sverige också. Supporten i t ex USA och Japan har jag fått för mig är klockren i jämförelse. Där tar ju Apple själva hand om supportärenden, inga "Certifierade Service-center" som man inte har någon vidare koll på.

Märkligt att inte Inlife bryr sig om att kommentera... Självklart har de koll på vad som skrivs här och visar tydligt hur de ser på kundvård genom att inte kommentera/besvara.

Bra att veta var man inte ska handla...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-12 08:41
Ursprungligen av akerstrom:

Märkligt att inte Inlife bryr sig om att kommentera... Självklart har de koll på vad som skrivs här och visar tydligt hur de ser på kundvård genom att inte kommentera/besvara.

Bra att veta var man inte ska handla...

Jag det borde ju åtminstone vara intressant för Apple i någon form och de behöver kanske inte ens kommentera utan bara smått tjuvläsa och få lite koll på vad som händer.

Jag tror inte att någon ÅF skulle kalla det kundvård att diskutera enskilda ärenden publikt.

Skärpning, 99mac liknar allt mer ett forum för mactalibaner.

Vad lär man sig av den här strängen?
Jo att man ska va en elak och sur djävel.
Då får man som man vill och dessutom kompensation.

Så ska jag bli i fortsättningen , jag som är motsatsen i normala fall!:)

Ursprungligen av Sventa46:

Vad lär man sig av den här strängen?
Jo att man ska va en elak och sur djävel.
Då får man som man vill och dessutom kompensation.

Så ska jag bli i fortsättningen , jag som är motsatsen i normala fall!:)

Som jag och telefonförsäljare (enligt annan tråd). Är man snäll så blir man lurad, speciellt där.

Dålig support på trasiga Macar är tyvärr inget nytt, det är inga lånemaskiner under tiden, långa tider, och ofta uteblivna åtgärder för att informationen inte går fram till den som till slut mekar med burken. Men det är i alla fall inte bluff, bara snålhet och lättja.

Riktigt trist att se hur du har haft det. Har haft en liknande historia, kan väl delge den lite kort.

OKTOBER 2006
Heatsinken havererar som på så många andra MacBooks, serviceinlämning

EN VECKA SENARE
Ringen Trifolium och frågar hur det går, de säger att Apple har svårigheter att få fram delarna. Jag beklagar mig och säger att jag ska höra av mig igen.

ÄNNU EN VECKA SENARE
Ringen än en gång Trifolium, nu något förbannad. Säger som det är och de säger att delarna fortfarande är fast i Kina. Jag bestämmer mig för att ringa Apple, beklagar mig och blir väl bemött (enda gången). De säger att de ska sätta en expressleverans på just mina delar.

ÄNNU EN VECKA SENARE
Jag ringer till Trifolium, samma sak inga delar. Ringer Apple, de har visst inte alls lagt någon expressleverans på mina delar. Killen menar att några problem att få tag i delar skall det inte finnas och snäsar av mig vilket leder till att jag tackar för mig och lägger på.

2 VECKOR SENARE
Trifolium ringer, datorn är klar och jag hämtar skiten. Ringer Apple och berättar hela historien, killen jag snackar med vill inte ge mig någon vettig kompensation eller heller byta ut datorn. Jag blir erbjuden 6 månaders förlängd hårdvarugaranti. Jag tackar för detta och lägger på. Dock får jag senare reda på att inte heller detta löfte uppfyllts och då jag inte kan bevisa vem eller när det var sagt att jag skulle få förlängd garanti så fick jag ingen.

MARS 2007
Skärmen flimrar som bara fan, jag lämnar in den på Trifolium igen. De känner t.o.m igen mig nu :/.

EN VECKA SENARE
Den är lagad och jag hämtar ut den. Servicesedeln säger "Justering av internt kablage", de har alltså inte bytt några delar.

EN VECKA SEDAN
Skärmen börjar flimmra igen. Kontaktar Apple och berättar läget, säger att jag nu har strulat som fan med datorn och att jag inte fått någon kompensation för detta. Tjejen jag snackar med är nog den minst serviceinriktade människan jag träffat och menar att jag måste lämna in datorn 3 gånger på service innan det ens kunde diskuteras, sedan räknades inte den senaste "servicen" då de inte hade bytt ut någon del.

NU
Jag vet inte riktigt vad jag skall göra, jag ringe Trifolium och sa som det var och sa att om jag lämnar in datorn vill jag att dom byter hela skärmen. De sa de att de inte kunde lova då de måste följa Apples felsökningsrutiner för att få beställa nya delar.

Jag är kungligt förbannad på Apple, allt jag hörde innan jag köpte MacBooken var bara lovord och nu sitter jag med en stor fet kodynga i näven. Och jag kan inte reklamera då den är rätt gammal (inköpt juli 2006), får antagligen inte bytt ut den av samma anledning och jag har inte fått den minsta lilla kompensation för mitt lidande.

Vad tycker ni, ska jag efter denna reparation ta detta till mitt lokala konsumentombud och helt enkelt lägga korten på bordet och se vad de säger? Jag har ingen lust att behålla dena, är inte ens säker att jag vill ha någon Mac. Jag vill ha mina pengar tillbaka så jag kan disponera dessa på fritt sätt, alternativt att jag får en ny MacBook med något tillbehör och en FET skriftlig ursäkt från Apple för detta.

Det som stör mig mest dock är bemötandet, jag har inte höjt rösten eller ens varit i närheten av otrevlig när jag har pratat med dem. Ändå har det varit kalla toner i andra ändan, avsnäsningar och över lag en jävla dålig attityd. Jag vet i alla fall att om jag bar mig åt som dom har gjort mot mig när jag svarade i telefon på mitt jobb skulle jag åka ut så jävla fort att jag inte visste vad som hände.

Så... vad tycker ni jag ska göra?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-12 08:49
Ursprungligen av RogerAndOut:

Så... vad tycker ni jag ska göra?

Jobbig historia det där, liknar ju faktiskt min en hel del. Jag tror jag kan ha haft lite tur eftersom jag nämnde att jag använder min dator i mitt jobb (egen företagare) och att jag hade fört anteckningar på all tid som gått gått på grund av strul. På så vis kom de lidrigt undan när de gav mig kompensation.

Jag sa ändå att jag inte var särskilt nöjd med mitt köp eftersom jag velat köpa en ny dyr dator som jag hade velat använda från början utan avbrott.

Kolla om om lagar och regler för sånt här ordentligt och ring Apple sedan när du har lite kött på benen. Säg att du vill prata med någon om reklamation för de ska koppla dig vidare då och förhoppningsvis är kanske de lite mer förstående än de första du pratar med.

De jag fick prata med på reklamationen var faktiskt riktigt förstående och tillslut hjälpsamma.

Lycka till medd. gärna hur det gått sen.

För det första måste vi skilja på lokala serviceverkstäder och Apple.
De är inte samma sak. Apple ansvarar inte för hur de beter sig.

För att kommentera några saker:

Ursprungligen av RogerAndOut:

Skärmen börjar flimmra igen. Kontaktar Apple och berättar läget, säger att jag nu har strulat som fan med datorn och att jag inte fått någon kompensation för detta. Tjejen jag snackar med är nog den minst serviceinriktade människan jag träffat och menar att jag måste lämna in datorn 3 gånger på service innan det ens kunde diskuteras, sedan räknades inte den senaste "servicen" då de inte hade bytt ut någon del.

Här går Apple på vad den lokala verkstaden har rapporterat in till dem.
Har den lokala verkstaden bara loggat två ärenden ja då har du bara repat maskinen två ggr enl Apple. Att du sedan lämnat in den 10 ggr hos verkstaden som inte reggat detta hos Apple är inget Apple kan göra något åt.

Det jag kan se i ditt ärende är att deras tekniker klantat sig på den första reparationen och när de sedan måste "Justering av internt kablage" är ett solklart fall av att de klantat sig inte Apple. Detta borde då rapporteras till Apple som en reparation men det görs inte för att verkstaden får avdrag på ersättningen från Apple för att de gjort ett dåligt jobb.

Apple har den policy att du ska repa samma fel tre gånger innan det blir fråga om utbyte.
Då pratar vi tre rapporterade reparationer till Apple.

Jag har jobbat med Appleservice och många gånger tror kunderna att jag representerade Apple vilket jag inte gjorde.

Apple är inte omöjliga att ha och göra med det gäller bara att veta hur man ska ta dem.
Att ringa och skrika åt dem gör bara att det stänger av allt och vill inget hellre än att du ska lägga på.

Fast Apple borde ha en tjänst där man kan rapportera liknande historier för att Apple ska kunna utvärdera verkstäder bättre. Fast problemet med det är att de skulle få in allehanda historier där bara några få procent skulle ha någon relevans.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-12 11:12
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Har den lokala verkstaden bara loggat två ärenden ja då har du bara repat maskinen två ggr enl Apple. Att du sedan lämnat in den 10 ggr hos verkstaden som inte reggat detta hos Apple är inget Apple kan göra något åt.

Det jag kan se i ditt ärende är att deras tekniker klantat sig på den första reparationen och när de sedan måste "Justering av internt kablage" är ett solklart fall av att de klantat sig inte Apple. Detta borde då rapporteras till Apple som en reparation men det görs inte för att verkstaden får avdrag på ersättningen från Apple för att de gjort ett dåligt jobb.

Apple har den policy att du ska repa samma fel tre gånger innan det blir fråga om utbyte.

Jag har jobbat med Appleservice och många gånger tror kunderna att jag representerade Apple vilket jag inte gjorde.

Apple är inte omöjliga att ha och göra med det gäller bara att veta hur man ska ta dem.
Att ringa och skrika åt dem gör bara att det stänger av allt och vill inget hellre än att du ska lägga på.

Fast Apple borde ha en tjänst där man kan rapportera liknande historier för att Apple ska kunna utvärdera verkstäder bättre. Fast problemet med det är att de skulle få in allehanda historier där bara några få procent skulle ha någon relevans.

Jag tyckte jag bemöttes väl av Apple men som du säger de borde ha lite mer koll på sina verkstäder för som jag förstått det kan inte vilken företag som helst bli en verkstad i Apples namn så att säga och de borde väl ha något typ av avtal och riktlinjer.
Å andra sidan lär ju Apple upptäckte i fall en specifik verkstad haft många problem, strul och klagomål.

Det tråkiga är ju ett kunden ibland hamnar mittimellan och vår fungera som en mellanhand mellan Apple och verkstan och själv ordna, ringa, fixa och tjata och sånt är ju alltid kul eller något man har tid med.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Självklart är även jag medveten om hur förhållandet mellanApple och deras serviceställen är, men. Om servicestället harklantat sig har de ju ingen möjlighet eller skyldighet att kompensera mig för deras fel, eller har jag fel här? Då återstår ju Apple som ändå är ytterst ansvarig även för de serviceställen de har licensierat.

F.ö. har jag betett mig lugnt och samlat då jag själv har jobbat i telefonsupport och vet hur jobbigt det är att ta samtal av någon som bara gapar och skriker, jag har varit saklig men även visat att jag faktiskt är missnöjd med behandlingen jag har fått.

Jag ringde dem idag och frågade om den uteblivna kompensationen i höstas, killen jag snackade med var otroligt hjälpsam och fixade upp en notering om att ifall jag skulle få hårdvarufel skulle de felsöka datorn på AppleCare (telefon alltså), kostnaden för detta betalr de ifall det är ett hårdvarufel. Annars får jag stå för den, sedan kan jag lämna in datorn på reparation kostandsfritt.

Jag ska gå in med datorn till Trifolium och säga att jag vill att de byter en del denna gång annars vänder jag mig till ett annat serviceställe. Förhoppningsvis får jag ingen användning för min förlängda garanti. Jag älskar datorn och hur smidigt Apple's produkter interagerar med varandra, men det förstör ju självklart helhetsintrycket då det uppstår problem efter problem med en produkt som faktiskt har kostat mig, som privatkund, 12000 kr.

Bevaka tråden