Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smultronfrågor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyss konverterat till Mac och förstår mig inte på fönsterhanteringen. Kan man inte ställa dom själv? Nu har jag problem med Smultron som fyller upp hela skärmen. Vill ha ett fönster bredvid med Safari så jag kan se resultatet utan att behöva gömma smultronfönstret. Kollade i hjälpen för Smultron och det stod så här (vilket jag inte förstod mycket av):
--------------------------
Width of text in full screen mode
By writing:
defaults write org.smultron.Smultron RestrictFullScreenToPageGuideWidth -bool YES
a portion of the screen is used instead of the full screen and the width of that portion is the same as where the page guide is shown (which can be set in Preferences). Exchange YES with NO if you want to turn off this feature again.

---------------------------

Jag hittade till slut "Terminal" och skrev som det ser i klippet här nedanför. Men det hjälpte inte. Jag vill alltså ha Smultron-fönstret smalare så jag får plats med ett annat programfönster bredvid. Så var det när jag började använda det och jag vet inte vad som har hänt.

Last login: Tue Jan 16 10:43:35 on ttyp1
Welcome to Darwin!
81-232-113-34-no17:~ Hans$ defaults write org.smultron.Smultron RestrictFullScreenToPageGuideWidth -bool YES

Dra i nedre högra hörnet?

  • Oregistrerad
  • 2007-01-16 20:17

Börja med att avsluta Smultron. Skriv sedan defaults write org.smultron.Smultron RestrictFullScreenToPageGuideWidth -bool YES i Terminal och tryck på enter för att utföra kommandot. Stäng Terminal och starta Smultron.

1
Bevaka tråden