är min pc värd lika mycket som en G4?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

min pc är en 3200+ 2,2GHZ 64bits processor
768ram geforce 5500 256mb
tv-kort 160gb
är den lika mycket värd som en

G4 733MHZ 40gb 32mb grafik 256ram????

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-13 20:49

Borde vara ungefär samma värde.

hur kan dom vara värda nästan lika mycke?

Jag skulle inte byta en sådan PC mot en singel G4a, dessutom med aningens lite RAM. Du kommer uppleva den som slö i jämförelse med din PC. Mitt tips är att du säljer PCn och sedan lägger till lite pengar för att få en G4a MDD med dubbla processorer. Denna modell kan dessutom använda diskar större än 128 GB.

ok har försökt sälja min pc men ingen värkar vilja köpa den .. vill ha en nyare mac än den jag har för jag har hittat ett bra billigt tvkort nu till mac

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099104

Jag tror du kan få ca2500 för din pc, för macen är det svårare... 1000-2000 skulle jag säga att den är värd men det är svårare att få sålt en mac än PC... (Sålde min pc för 3000kr) ett bra tips när du lägger ut annons är att skriva så detaljerat som möjligt...
Fick sålt min pc på 2 tim... Använde Blocket.

Jag gissar på att du har en Digitalaudio modellen, om det inte är en imac du pratar om... i vilket fall så kan du upgradera en PowerPc g4 ganska mycket... om du lägger lika mycket pengar på den som en macmini kostar får, du en riktig bra dator...

jag har en hårddisk som är i ntfs format som jag har massa filer på kan jag använda hårddisken utan att formatera den i osx ?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2007-01-15 04:35

det ryktas om crackade version av osx som det också ryktas skall fungera bra på den hårdvaran du har om du förstår vad jag menar!

1
Bevaka tråden