Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB 12 köp i Holland

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-01 14:42

Eftersom jag bor här nere så funderar på att köpa en pb 12:a här, dock så levereras ju datorn med holländskt operativ och tangentbord utan å,ä,ö men det senare är inte så stort problem utan jag undrar mer om man kan ställa om språket i operativet eller måsta man ha en helt engelsk/svensk version?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 15:07

bara att andra i X, i classic far du dock bara ett sprak

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-01 15:19

Ok det låter ju bra. Men är classic default på tex holländska i det här fallet eller går det att välja?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 15:27

Nja i Classic tror jag dessvärre att du får dras med "Dutch".

/erik

  • Oregistrerad
  • 2003-04-01 16:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
Eftersom jag bor här nere så funderar på att köpa en pb 12:a här, dock så levereras ju datorn med holländskt operativ och tangentbord utan å,ä,ö men det senare är inte så stort problem utan jag undrar mer om man kan ställa om språket i operativet eller måsta man ha en helt engelsk/svensk version?

Du kan väl välja tangentbord/OS i AppleStore!?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-04-02 00:22

gaat het niet goed met nederlands?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-02 09:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Sten_n
gaat het niet goed met nederlands?

'
Mijn nederlands is niet zo goed:)

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-02 09:29

Fråga nummer två då, använder man classic mycket?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-02 09:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ola Hansen
Du kan väl välja tangentbord/OS i AppleStore!?

Fast jag har hittat den på en datoraffär i Masstricht så det är alltå inte via applestore. Vet inte hur mycket man kan ändra i beställning där..

Hur mycket skiljer priset om man jämför med Apple Store sverige?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-02 11:31

Priset är inte den stora frågan utan mer bekvämligheten.. Men den är ca 1000kr billigare.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-02 14:34

Ytterliggare en fråga kanske lite dum.. Om man ändrar språk i operativet blir ändringen då komplett dvs alla program och menyer?

Nej, programmens menyer och språk påverkas inte av systemets språkinställningar.

  • Medlem
  • 2003-04-02 14:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
Ytterliggare en fråga kanske lite dum.. Om man ändrar språk i operativet blir ändringen då komplett dvs alla program och menyer?

Om du här menar t ex iTunes och iPhoto, så är svaret ja. Om du menar typ Holländska skatteprogram, så är svaret nej.

Jag tror att vissa nyare program automatiskt känner av vilket språk systemet använder, men jag antar att du inte använder så många specifikt Holländska program.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-02 15:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Om du här menar t ex iTunes och iPhoto, så är svaret ja. Om du menar typ Holländska skatteprogram, så är svaret nej.

Jag tror att vissa nyare program automatiskt känner av vilket språk systemet använder, men jag antar att du inte använder så många specifikt Holländska program.

Det är korrekt, vill ju egentligen bara veta om det går att ställa om så att man i princip ändrar språket rakt över grundkonfigurationen eller om jag måste köpa en separat skiva med osx med svenska eller engelska.

vid installation av jaguar får man välja vilket huvudspråk man vill ha.

1
Bevaka tråden