Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulationer inför Leopard-event.

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Calleponken:

Så här tror jag idag: Det blir ett Leopardevent innan juni. WWDC handlar om iPhone.

Jag tror också på ett leopard-event innan juni, men tror du verkligen de kommer att viga WWDC åt iPhone? Nästan hela förra keynoten handlade ju om den.

Ursprungligen av staed:

Jag tror också på ett leopard-event innan juni, men tror du verkligen de kommer att viga WWDC åt iPhone? Nästan hela förra keynoten handlade ju om den.

Jag vet inte, men det låter konstigt. Jag tror iaf på Leopard innan juni!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-10 20:12
Ursprungligen av staed:

Jag tror också på ett leopard-event innan juni, men tror du verkligen de kommer att viga WWDC åt iPhone? Nästan hela förra keynoten handlade ju om den.

Som åtminstone jag förstod det från lanseringen av iPhone, kommer den inte vara öppen för tredjepartsutvecklare, vilket väl gör den föga intressant på en utvecklarkonferens?!

Om det inte handlar om program på datorn som kan kommunicera med telefonen!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-10 20:14

Det torde ju vara ett problem med att använda WWDC som markadsföringsplattform, då de som är på plats är intresserade av väsentligen andra features än de som ser QT-feeden.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-11 14:20
Ursprungligen av Ylan:

Det torde ju vara ett problem med att använda WWDC som markadsföringsplattform, då de som är på plats är intresserade av väsentligen andra features än de som ser QT-feeden.

Vänligen, Ylan

WWDC 07 kommer, precis som WWDC 06, att handla om utveckling för Leopard och inget annat.

Think Secret framkastar idag idén att Leopard, iLife och iWork kommer i mars... Utvecklingen skall ha gått snabbare än beräknat.

Kanske de använde Timemachine för att hämta den färdiga Leopard Gold disken från framtiden....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-09 23:34

"Not to rain on everyone's parade, but I'm highly skeptical. I've got the latest seed of Leopard, and it's still not even close to ready for prime time. I'm under NDA, so I can't go down the list of all the things that aren't working yet, but trust me there are some pretty simple and fundamental things which just don't work at all."

länk

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-10 01:22

hehe

LOL ni får inte se leopard förrens FreeBSD har släppt FreeBSD 7.0 för de klarar inte att fixa alla funktioner självå så de snyltar

ctrl-c ctrl-v skrattade man förr å sa om ms men det gäller även apple

Ursprungligen av Lurven:

LOL ni får inte se leopard förrens FreeBSD har släppt FreeBSD 7.0 för de klarar inte att fixa alla funktioner självå så de snyltar

ctrl-c ctrl-v skrattade man förr å sa om ms men det gäller även apple

Där har du nog en poäng...
Hur är läget med FreeBSD 7.0 då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-11 14:19
Ursprungligen av Homy:

"Not to rain on everyone's parade, but I'm highly skeptical. I've got the latest seed of Leopard, and it's still not even close to ready for prime time. I'm under NDA, so I can't go down the list of all the things that aren't working yet, but trust me there are some pretty simple and fundamental things which just don't work at all."

länk

Som ADC medlem kan jag inte göra annat än att hålla med samt kan ej heller gå in på några detaljer.

New file system..

Ursprungligen av Homy:

"Not to rain on everyone's parade, but I'm highly skeptical. I've got the latest seed of Leopard, and it's still not even close to ready for prime time. I'm under NDA, so I can't go down the list of all the things that aren't working yet, but trust me there are some pretty simple and fundamental things which just don't work at all."

länk

I'm thinking that all these bugg reports is due to fact that apple is hiding one of the major secrets, the one about change of file system, ZFS.

Here hoping for the good news!

Ursprungligen av bjelkeman:

Kanske de använde Timemachine för att hämta den färdiga Leopard Gold disken från framtiden....

Underbar funktion - jag längtar efter att få komma åt denna funktion så att jag kan gå framåt i tiden o hämta ner det oscars vinnande manuskript jag kommer skriva i framtiden och lansera det redan nu.

Vilka möjligheter denna funktion kommer att ha - fattar inte varför Apple inte har tryckt hårdare på detta, ja menar vem f*n vill komma åt sina gamla filer när man kan komma åt de som man inte ens har tänkt, eller bilder som man inte ens än har tagit osv.

Frågan är om man är mogen att ta till sig all den information detta skulle leda till. Ja det är nog därför Apple inte berättat om denna funktion - dom är rädda för att bli stämda så därför har dom stängt av den funktion i första releasen av Leopard.

Kommer det någon patch tror ni?

Nu måste snart Apple avtäcka de gömda funktionerna innan ryktessidorna börjar göra en "Da Vinci code".

http://www.looprumors.com/article.php?leopard-top-secret-feature-slip,2296522350

Kan inte Apple lägga in en funktion likt programmet Think.

http://www.freeverse.com/think/

Senast redigerat 2007-02-12 17:53

Inget nytt men väl värt att kika på kanske.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.95406

Gillar idén med Think, men tycker den var lite bökig

Ursprungligen av rikard.agren:

Gillar idén med Think, men tycker den var lite bökig

Jo den är bökig men det skulle kunna vara något om Apple la sina händer på idén.

Jag hoppas att Dashboard blir snabbare i o med Leopard, som det är idag tycker jag den ibland är bitvis förbannat seg.

Detsamma gäller även emellanåt Spotlight. Jag saknar Pang, Poff känslan.

  • Medlem
  • Timrå
  • 2007-02-25 21:42
Ursprungligen av draags:

Detsamma gäller även emellanåt Spotlight. Jag saknar Pang, Poff känslan.

Testat LaunchBar ?

Ursprungligen av jbn:

Testat LaunchBar ?

Blir Spotlight snabbare med hjälp av Launchbar?

  • Medlem
  • Timrå
  • 2007-02-26 15:26
Ursprungligen av draags:

Blir Spotlight snabbare med hjälp av Launchbar?

Nä men det är ett alternativ/komplement till spotlight som funkar utmärkt..

Jo jag vet att dessa är ett utmärkt program - men min poäng är att Spotlight är segt och att det är inbyggt i OSX och tråden handlar om Leopard.

  • Medlem
  • 2007-02-26 16:21

Äsch, Draags, du behöver bara några extra gig RAM.

Hoa yes man! precis vad jag behöver, har du några över.

Har Apple problem månne med Leopard, tittar man på skärmdumparna som visas på tex Think Secret har det inte hänt mycket från när de visades i Augusti 2006. Jag pratar här om det mer visuella.

Troligtvis är det så att en av nyheterna är utseendet på Leopard men va fasiken man börjar tröttna på att vänta.

Var är vår Leopard.

Denna tystnad kan antingen innebära att det inte är så coola saker eller så är det precis som iPhone att vi kommer häpna av det nya. Man hoppas lätt på det senare.

Ursprungligen av draags:

Var är vår Leopard.

Den senaste releasen jag sett är 9A343. En hel del besvärliga buggar kvar. Lite tid återstår nog, även om detta är snart fyra veckor sedan.

Known Issues:
- Installing and running localized languages is not recommended at this time
- MacBuddy may not run after installation. Rebooting will launch MacBuddy
- Using the \\\'Open\\\' command may cause longer opening times
- NFS mounted files cannot be accessed
- iSync\\\'s plug-in maker requires CFBundleIdentifiers to be unique per plugin to avoid corruption when multiple plug-ins are installed
- Heavy paging may result in zeros being written to the address space
- User cannot copy text from applications launched via SSH
- Disconnecting from your network while connected to servers may hang your machine
- Syncing calendars through iSync does not work at this time
- A system panic may occur with ATI cards while running QuickTime Player with iChat and Preview
- \\\'Add Printer\\\' dialog appears behind frontmost windows
- QuickLook\\\'s full screen mode may not quit in certain situations
- Unable to restore from Time Machine backups created in MacBuddy
- Application Launch Restrictions in Parental Controls not being enforced at this time
- User cannot install the Adobe Suite
- Cannot enable accounts for Windows Sharing
- Finder may quit in certain situations when using the Cmd-Tab keys
- Terminal: Ctrl-Space does not send any data to the shell which may cause issues with the mark in Emacs
- Terminal: Performance with millions of lines of text is currently limited
- Upgrades from the WWDC Developer Seed are not supported
- Upgrades from previous releases are not recommended

Changes in Leopard Since 9A321
- HIToolbox provides new HIRect/Point/Shape-based Window Manager API for resolution independence compatibility

Terminal:
Settings are now stored in Terminal \\\"Profiles\\\" rather than .term files. There are two ways old .term settings are migrated to the new Terminal:
- Automatic import of default .term file and terminal settings at the first launch
- Importing of arbitrary .term files other than your default one
After migrating settings a new Terminal window will open and you should save the window settings as new profiles using Shell->Save Profile

- Tab support
- Terminal now lets you save a multi-window configurations through workspaces which are available through the \\\"Terminal\\\" menu.

QuickLook
- QuickLook APIs have been updated
- quicklookd can be used to test your QuickLook generators. Use \\\"quicklookd -h\\\" to see the list of options.

borde inte ett nytt gui betatestas i större skala?

Ursprungligen av Code Red:

borde inte ett nytt gui betatestas i större skala?

Apple vill nog hemlighålla ett nytt GUI så länge som möjligt om de har något på G. Det är nog troligt att det kommer att "Betatestas" efter det har släppts. D v s att alla "early adopters" får klura ut alla problem så att Apple kan släppa 10.5.1/2/3 som ordnar till problemen.

Jaja, jag skriver lite virrigt idag, men sånt får man ta

håller med staed - ett nytt GUI vill dom lansera på samma sätt som iPhone. och - jobs har ju faktiskt "lovat" mer än vad han brukar - att det verkligen kommer nya "revolutionerande" saker. time machine, spaces etc är ju inte med i detta - så det borde vara något som är mer revolutionerande än dessa...och det säger ju en del.

Bevaka tråden