Skillnad mellan mac pro och macbook pro?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är skillnaden stor? Funderar om man ska passa på att skaffa sig en bärbar lösning samtidigt men finns det några siffror på hur stor skillnaden är i praktiken? Sysslar med musikskapandet alltså är det viktigt med bra prestanda...

Tja... MBP är bärbar, det är inte MP

Men, allvarligt, stationärt är alltid bäst. Om du inte har behov av att kunna ha med dig studion i princip överallt.
Utan att ha kört någon av maskinerna mer än i butik så tror jag dock att det är ganska så stor prestanda. Men MBP är verkligen inte dålig.

Hur stor är skillnaden mellan MB och MBP. Ska snart byta ut min PB G4 men vet inte om det är värt att satsa på en MBP

• Medlem
  • Kristianopel
  • 2007-01-10 21:20
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Hur stor är skillnaden mellan MB och MBP. Ska snart byta ut min PB G4 men vet inte om det är värt att satsa på en MBP

Har bytt sedan några veckor från PB17" till MBP och skillnaden är enorm - värt varenda krona.

så till trådskaparen - det är ju svårt att veta när du skriver så lite, men är du inte yrkesutövande musikproducent så kanske det är lite overkill med en MP?

och en bärbar är ju alltid en bärbar - fast så himla mycket mer kraftfull och användbar numera. Har svårt att tänka mig att inte kunna ha datorn tillgänglig i stort sett alltid numer. Köpte en iMac 24" också för att redigera bilder på, men jag sitter mer gärna i soffan med min MBP och pillar.

Det beror ju lite på, tänker på att man kan bestycka Mac Pro, med toksnabba 10k-varvs diskar, gig-vis med raminne och apfeta grafikkort så är ju skillnaden rätt så stor faktiskt, men jämför man Mac Pro's sneakmodell med Den bästa MBP'n så är de kanske inte fullt så stor skillnad..

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-10 21:52

Kan det bli 'overkill'? Jag kallar det framtidssäker! Jag sitter med en G4 Digital Audio 1.2GHz och maxat minne, ATI9800Pro och 0.5TB hdd. Jag skriver mycket och arbetar i Photoshop CS2. Jag köper argumentet att framtiden ligger i bärbart. MBP!

1
Bevaka tråden