Vid hävning av köp ..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-09 18:20

Jag fick min andra Macbook idag och även denna, såväl som den gamla, har döda pixlar.
Om jag väljer att häva köpet, kommer jag få betala frakten tillbaka till Apple?
Datorn är köpt på AppleStore och jag har 14 dagars öppet köp enligt distansköplagen.

Om jag behöver betala frakten tillbaka, vad går den på isåfall? (Jag betalade ingen frakt när jag köpte datorn)

Är datorn trasig och den är nyinlöpt, så bör du inte behöva betala returfrakten, i allafall inte om de vill kalla sig seriösa.

• Medlem
  • Motala
  • 2007-01-09 21:01
Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Är datorn trasig och den är nyinlöpt, så bör du inte behöva betala returfrakten, i allafall inte om de vill kalla sig seriösa.

Datorn betraktas inte som trasig med endast en död pixel.. Men det står i deras avtal (7.3) att man blir debiterad den frakt man fick betala när man köpte produkten, och det står klart och tydligt på deras sida att det är gratis frakt, så således bör jag inte behöva betala någon frakt tillbaka till dem heller.. eller?

Jag fick inte betala returfrakt när jag hävde ett köp. Men varför inte bara ringa Apple och få det bekräftat?

• Medlem
  • Motala
  • 2007-01-09 21:38
Ursprungligen av Rickard A:

Jag fick inte betala returfrakt när jag hävde ett köp. Men varför inte bara ringa Apple och få det bekräftat?

För att dom har stängt just nu
Jag ringer dem imorgon och antingen ber om en ny dator eller häver köpet.. Jag vet inte vad som är bäst i dagsläget? I och med att OSX Leopard snart kommer, kanske man ska vänta med köpet nu när det trasslat så här länge.. Jag kommer ju inte få någon ny datorn förrens den 20 Januari om jag väljer en ny dator.. Jag är inte i behov av datorn på så sätt att jag inte klarar mig utan den.. Men det är ju surt att man inte blir så bärbar som man skulle kunna vara..

1
Bevaka tråden