Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm på PB 12"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-01-09 17:41

Jag skulle precis fälla upp locket på min 12" PB när det knakade till utav helvete, och vad som hade hänt kan ni se på bilderna. Tydligen gångjärnet ha fastnat eller nåt, och bänt loss en del av själva skärmhöljet. Hela skärmen har slagsida åt vänster. Jag sitter här och kallsvettas och undrar vad i helsicke jag ska göra. Tror ni man kan fixa det själv och i så fall hur? Och hur många miljoner skulle det kosta om man lämnade in den på service?

Skärmen fugerar som den ska, men den går inte att stänga, däremot går det att fälla upp den maximalt.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-10 02:05

Ingen som har ett magiskt trick? Eller en sympatikram? Får väl försöka skruva isär den och se om jag får någon fason på den.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-01-10 02:22

Den har ju gått helt av juh!!
Du får en stor sympatikram...

Nej den har inte gått av vad jag kan se efter att jämföra med min egen. Jag vände genast oroligt för att se om det fanns tendenser, men som tur är inte.

Jag tror du har rätt, försök skruva isär den och bocka till aluminiumplåten, ta det försiktigt och lycka till.

Hoppas att du är en datordoktor.

Örjan

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-01-14 18:40

Kolla på ifixit.com, de såg ut att ha delarna du behöver

Lycka till!

/schupa

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-01-15 09:47

Har du en drulleförsäkring i din hemförsäkring så kontakta ditt försäkringsbolag de betalar reparationen minus självrisken.

Lyckades själv paja min PB12" veckan före jul då LCD skärmen sprack och datorn är nu lätt skev efter ett fall från max 50 cm fast den låg i ett Crumpler fodral= det blir fördyrt att fixa så de löser in den för 9000 - självrisken på 1200:- = 7800:-

  • Oregistrerad
  • 2007-01-19 15:10

Jodå, jag känner till ifixit och har deras guide utskriven. Men faktum är att jag inte har vågat mig på att skruva isär den än med rädsla för att jag ska sabba den ännu mer. Jag tror jag väntar tills jag har en ny stationär (Mac Pro när den uppdateras) och den inte längre är livsviktig.

Och dessvärre har jag ingen försäkring

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-01-19 16:20

Gah! Jag kallsvettas lite med dig. :/

1
Bevaka tråden