Min MacBook Pro...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-09 17:06

Hej.
Jag har en MacBook Pro som jag köpte i våras på AppleStore och som jag upptäckte hade flera felaktigheter.
Så i somras fick jag nog och lämnade in den hos inLife, de höll datorn i drygt en månad och bytte ut fem delar (tre är tydligen max, men de gjorde ett undantag. Skull egentligen fått en ny!). Problemen som datorn jämt haft är fortfarande kvar men får lov att stå ut hela hösten eftersom jag inte hade kunnat klara mig utan en dator (problemen gick att gå runt på olika sätt, på mer eller mindre bra sätt).

Men nu fick jag nog (ett av de jobbigaste felen är ett högfrekvent ljud som kommer och går) och ringde Apple.
De ville såklart att jag skulle lämna tillbaka datorn hos inLife för en ny reparation (eftersom den bara varit på reparation en gång) eller att reparatören säger att datorn inte går att laga. Det här gick absolut inte att böja på.

Eftersom jag inte har någon skärm till min andra dator (funderar/-de på att köpa en Apple Cinema Display 23", men nu känns det inte så kul) så vill jag inte riskera drygt en månads reparationstid igen.

Så jag ringde till inLife idag för att höra hur de kan hjälpa mig. De säger att de måste ta in datorn, genomföra felsökning, och försöka reparera den IGEN. Detta är inte heller något som går att rubba på, när jag säger att jag inte kan vara datorlös säger de att jag kan hyra en dator på MacRent.

Nu har för övrigt min OS X-partition lagt av verkar det som, fick en kernel panic i morse och datorn betedde sig konstigt, och sitter nu i Windows.
Självklart har jag en massa material på OS X-partitionen som ej är backup:ad och väldigt viktigt.
Självklart är min dyra DiskWarrior-version inte för Intel och måste således köpa en uppgradering för 50 dollar.

Jag kommer få lov att: (minst)
...hyra en likadan dator som min för 4500 kr i månaden alt. köpa en skärm
...betala 50 dollar för DiskWarrior intel (dessutom står det att det kan ta 3-4 veckor att få det levererat!)

Det här är så drygt att jag inte kan förstå. Om jag inte har dator kan jag varken jobba eller studera. (fattig student)

Hjälp!

Edit: ursäkta för det långa inlägget... hoppas ni orkar läsa ändå

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 12:31

Ring Apple istället. Inlife är klåpare.

Hur kan Inlife få skit för det här??? De är bundna till Apple regler via avtal och kan inte göra annat än följa moderskeppets talan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-21 12:17
Ursprungligen av SockerConny:

Hur kan Inlife få skit för det här??? De är bundna till Apple regler via avtal och kan inte göra annat än följa moderskeppets talan.

Det var bara en varning, läs här: http://www.99.se/garantier-service/209447-fler-missnoejda-kunder.html#post1237445

1
Bevaka tråden