• Medlem
  • Lysekil
  • 2007-01-08 15:23

Skaffade mig precis en Macbook Pro 17''. Är nöjd på alla punkter med köpet utom en.

Som frilansande grafisk formgivare använder jag oftast min Macbook Pro som om den vore en stationär dator, dvs jag kopplar den till ett externt tangentbord och en Cinema Display 23'' (den äldre, plastiga modellen med en bred vit list runt hela skärmen).

Med min förra dator, en Powerbook G4 15'', fungerade det utmärkt att ha lap-topen ihopfälld och stänga av/sätta på via skärmens powerknapp. Jag hade då laptopen hängande under arbetsbordet och sparade på så vis både på datorns skärm och tangenbord. Dessutom var min fysiska skrivbordsyta stor.

Med Macbook Pro fungerar inte det. Startknappen på Cinema Display fungerar inte. Jag måste således ha lap-topens skärm uppfälld och kan alltså inte ha den hängande under skrivbordet.

Har testat att under inställningar för bildskärmar aktivera/avaktivera skärmens startknapp men oavsätt läge fungerar den inte.

Har testat att installera programvaran som följde med Cinema Display men den fungerar inte heller på Macbook Pro.

Någon som har en lösning på lager?