Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansökan om nytt användarnamn

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2007-01-08 20:43

Fixat. Baron

Hej!

Jag önskar gärna att fortsättningsvis heta berka samt att om det är möjligt slå samman imported_berka med berka.

Mvh
/Berka

stephan var upptaget. Baron

http://www.99.se/medlemsprofil/stephan/

Jag vill byta användarnamn till "stephan". Hittade inget när jag sökte. Om det inte går så är mitt andrahandsval "stevenD".

  • Medlem
  • 2007-01-08 23:12
Ursprungligen av imported_Stephan:

Jag vill byta användarnamn till "stephan". Hittade inget när jag sökte. Om det inte går så är mitt andrahandsval "stevenD".

http://www.99.se/medlemsprofil/stephan/

  • Medlem
  • 2007-01-09 00:11

Fixat. baron

Steve hittar jag ingen? Så då borde jag kunnna heta det igen?

Ursprungligen av imported_steve:

Steve hittar jag ingen? Så då borde jag kunnna heta det igen?

Är detta du?
http://www.99.se/medlemsprofil/steve/

Ursprungligen av Baron:

Svar nej! men den killen har skrivit ETT inlägg för typ flera år sedan! Skall han som inte varit inne sen Luther dog få va kvar, och jag som typ är aktiv varje dag byta?

Var inte meningen att vara gnällig

http://www.99.se/medlemsprofil/imported_steve/

Detta är jag

http://www.99.se/medlemsprofil/imported_steve/

Detta är jag....:D

Ursprungligen av Steve:

Svar nej! men den killen har skrivit ETT inlägg för typ flera år sedan! Skall han som inte varit inne sen Luther dog få va kvar, och jag som typ är aktiv varje dag byta?

Var inte meningen att vara gnällig

http://www.99.se/medlemsprofil/imported_steve/

Detta är jag

Fixat.

Man tackar och bugar:p

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-01-08 21:25

Sammanslaget. BAron

Help. Går det att få tillbaka mitt konto från 99mac som kuspen? Istället för det 99pod konto jag nu tyvärr felaktigt har i anv.namnet kuspa. Har varit medlem sedan starten och vill helst inte förlora allt.
Per

  • Medlem
  • 2007-01-08 23:21
Ursprungligen av imported_appe:

jag heter appe. 99musik.

Är detta du?
http://www.99.se/medlemsprofil/appe/

  • Medlem
  • 2007-01-08 23:38

Fixat. Baron

Hej!

Jag vill byta till min gammla namn

icep

Mvh
Icep

Fixat. Baron

Tjo, byter gärna till |Landen|

Mycket fin sida måste jag säga!

Fixat. Baron

Hej!

Slipper gärna "imported_ "prefixet jag också. Hade ett 99mac och ett 99musik. Båda med samma namn. Tackar!

Magnus

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2007-01-09 02:13

Byta namn...

Jag skulle vilja behålla mitt namn, Claes.
Det finns tydligen en annan användare som har det namnet - men han har kommit med 10st inlägg och var senast aktiv för snart 2 år sedan. Förutom detta, så tog jag användarnamnet före denne medlem - och anser därför att jag har större rätt att behålla det.

Jag förstår inte varför medlemmar i ETT av forumen skulle få företräde över huvud taget. Det enda rättvisa hade varit att gå främst efter registreringsdatum och i andra hand efter hur aktiv medlemmarna har varit. Att prioritera ett av forumen är den sämsta urvalsmetoden i ett sådant här läge - och leder bara till irritation...

Är det förresten bara på min dator som forumet inte längre fungerar med IE6 ?
När jag försökte logga in med uppgifterna jag fick i mailet, så fick jag upp "Välkommen tillbaka..."-skärmen, men omedelbart efter den, så kom jag tillbaks till inloggningssidan i stället för att komma till forumet. När jag begärde nytt lösenord, så fick jag besked om att det var äldre än 24 timmar när jag försökte logga in med det för att ändra lösenord, så det var tvärnit på alla fronter...

Ursprungligen av imported_Claes:

Jag förstår inte varför medlemmar i ETT av forumen skulle få företräde över huvud taget. Det enda rättvisa hade varit att gå främst efter registreringsdatum och i andra hand efter hur aktiv medlemmarna har varit. Att prioritera ett av forumen är den sämsta urvalsmetoden i ett sådant här läge - och leder bara till irritation...

Jag gjorde inte själva sammanslagningen, men jag tror inte det var tekniskt möjligt att göra som du ville ha det. Så 99mac, som var klart störst, fick råda. Det var tvunget att gå på automatik, för det handlar om tiotusentals medlemmar. Att det ställer till det för 99musik och 99pod är förstås ett jobbigt problem, men svårt att komma runt. Därför försöker vi ordna upp det manuellt så gott det går där konflikt har uppstått.

Ursprungligen av imported_Claes:

Är det förresten bara på min dator som forumet inte längre fungerar med IE6 ?

Näe, det är ett känt problem. Och det hör hemma i buggrapporteringstråden.

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2007-01-10 01:06

I likhet med föregående talare, så citerar jag min egen begäran:

Ursprungligen av imported_Claes:

Jag skulle vilja behålla mitt namn, Claes.
Det finns tydligen en annan användare som har det namnet - men han har kommit med 10st inlägg och var senast aktiv för snart 2 år sedan. Förutom detta, så tog jag användarnamnet före denne medlem - och anser därför att jag har större rätt att behålla det.

Ursprungligen av imported_Claes:

I likhet med föregående talare, så citerar jag min egen begäran:

Senaste aktivitet var idag. Alla skriver dock inte inlägg.

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2007-01-12 00:44
Ursprungligen av imported_Claes:

I likhet med föregående talare, så citerar jag min egen begäran:
Jag skulle vilja behålla mitt namn, Claes.
Det finns tydligen en annan användare som har det namnet - men han har kommit med 10st inlägg och var senast aktiv för snart 2 år sedan. Förutom detta, så tog jag användarnamnet före denne medlem - och anser därför att jag har större rätt att behålla det.

Ursprungligen av ohennig:

Senaste aktivitet var idag. Alla skriver dock inte inlägg.

Mad "aktiv" menar jag folk som deltar aktivt i diskussioner - och inte sådana som bara läser , men det finns kanske olika sätt att se på det...

Det innebär alltså att jag, som är ganska aktiv och skriver inlägg i princip varje dag i musik-forumet (utom nu, när IE inte fungerar), ska diskrimineras genetmot någon i Mac-forumet som knappt har skrivit några inlägg - och det senaste för 2 år sedan...? :eek: Jag registrerade dessutom mitt användarnamn före den andre Claes, men Mac-medlemmar är tydligen mycket viktigare än Musik-medlemmar...:confused: Vad är detta för dj-a sätt att hantera medlemmar på?

Om det ska vara så, så kan lika gärna imported_Claes stå kvar som en nagel i ögat på er för att ni har hanterat övergången på ett idiotiskt sätt. Dessutom kommer mina besök antagligen ändå att minska betydligt efter sammanslagningen - för numera känns det som att gå in i en Mac-butik och snacka musik i en liten hörna där det finns en massa ointressant Mac-reklam vart man än vänder sig...

- men ha det så bra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 08:52

imported_stroft = stroft

häpp!

hette stroft på både 99musik och 99mac. kan logga in som "stroft" på 99.se utan problem. vore kanon om ni kunde ta bort "imported_stroft" helt enkelt

tack på förhand / p.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 08:55

Hej!

hette Cameron på både 99musik ock 99mac (tror jag). Skulle gärna behålla detta namn om möjligt. Annars får det bli CameronG.

Fixat - ohennig

Fixat. baron

hello,
vill gärna byta till "thistle"

Sammanslaget. Baron

Jag har haft daniel_side på både 99mac och ipod.se. Jag angav en annan mailadress på ipod.se så imported_daniel_side kan tas väck.
Medlemsnummer: 94394

  • Medlem
  • 2007-01-09 10:48

Fixat. Baron

Önskar byta namn till "sabe" om det går bra.

Fixat. Baron

Slå gärna ihop imported_Black_Skorpio, fortsätter helst med mitt "riktiga" namn Black_Skorpio

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-01-09 11:41

heter imoz på både 99mac och 99musik och vill behålla namnet

Fixat. Baron

Hette masterboy 2 på 99musik och masterboy på 99mac nu funkar bara masterboy 2, önskar att jag får heta bara masterboy

Tack på förhand.

Fixat. Baron

Den andra Gustav har inte varit aktiv sedan 2002-05-22. Kan inte jag få behålla Gustav då??
Hälsningar "imported_gustav"

Har haft två olika usernamn.

Fixat! Baron

Har haft två konton, ett med username; Dualrange till 99musik och som heter blackroom till 99mac.

Skulle hädanefter vilja använda blackroom och om det går även få över mina 99musik inlägg till detta konto.

Jag heter alltid MiBook84 men jag har inte fått några mail från 99mac om detta vad jag kan se. Nu är alla mna inlägg borta och mitt "plus"konto är inte längre aktivt? Fixa gärna

Source66 finns inte. Däremot hette du Source, annars hade du inte fått prefixet imported_. Nu är dina kontoin sammanslagna. Baron

Har haft "source66" på både 99mac och 99musik.

Kör gärna vidare på det!

source66

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-01-09 18:21

Test.
Nu ska jag enligt uppgift vara mig själv igen.
Det ska bli skönt. Vad andra tycker är en annan sak.
Återstår nu bara att se om inläggen också kom tillbaka.

Edit: Det gjorde dom tydligen inte.

  • Medlem
  • 2007-01-09 22:16
Ursprungligen av imported_Skalis:

Skulle gärna vilja ha tillbaka mitt förra namn "Skalis" och alltså få bort det "imported_" som ligger framför.

Är detta du?
http://www.99.se/medlemsprofil/Skalis/

  • Medlem
  • 2007-01-09 22:19
Ursprungligen av imported_Disko:

Vill ha mitt gamla hederliga disko tillbaka!

Är detta du:
http://www.99.se/medlemsprofil/disko/

  • Medlem
  • 2007-01-10 22:59
Ursprungligen av Baron:

Inte vad jag kan se...Hade tidigare på 99musik fyllt i andra uppgifter, dvs rätt födelsedag/ort mm. Sen så var det lite inlägg och inte 0 som det visas under denna profil som du hänvisar till...

Bevaka tråden