Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med felaktigt antal inlägg i profiler

Tråden skapades och har fått 371 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-01-09 23:33

ehh..va?

Har tappat mina inlägg och dessutom Pro medlemskapet, för någon avatar ser jag inte röken av....

Verkar som mina inlägg från 99ipod ersatt 99mac inlägg och profil?

iMoz

®edan fixad.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-01-10 00:46

Ja, mina inlägg från 99mac är också borta...

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:48

Anmäler härmed att min avatar är väck (det är en gammal som syns här intill) , mina inlägg är borta - och så även inläggsräknaren så klart.

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:48
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-10 06:22

Saknar också en massa från 99Mac.

Yes!!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-01-10 08:39

http://www.99.se/feedback/208720-99-buggrapporter-3.html#post1208885

Jag saknar alla mina inlägg från 99mac och min Plus status....

Och rätt aktiveringsdatum på mitt konto, är man en av de som aktiverade sig under 99macs första dagar så vill man ju inte att det står 2005 som aktiveringsdatum...

MikaelF

Redan fixad.

http://www.99.se/naetverk-saekerhet/110286-det-aer-helt-omoejligt-att-fa-tradloest-naetverk.html

Det verkar som avatar, aktiv-tid, inlägg blivit nollställda och plus försvunnit för mig.

/xerxes42

Redan fixad

Senast redigerat 2007-04-28 22:38

Jag har fortfarande inte mina startade trådar kvar.
Mina inlägg har hela tiden varit kvar, men trådarna som jag skapade på 99mac och 99musik är ersatta av de som jag skapade på 99pod. Jag skulle vilja att alla mina trådar fanns, precis som med mina inlägg.
Om det är möjligt så skulle jag vilja ha tillbaka mina PM också. Visserligen så blir det lite mer än 50 stycken, som ju är max, men jag tyckar att 50 är en snål gräns.
Som det är nu så är bara PM från 99pod kvar, och jag har en del uppgifter som jag inte har någon annanstans som nu är borta - och som skulle vara bra att ha.

Om möjligheten finns så vill jag även ha mitt registreringsdatum från 99mac. Det är visserligen inte så stor skillnad på det och det jag har nu (ipod.se), men jag registrerade mig på 99mac några månader tidigare.

Jag fick över ipod-profilen... kan ni fixa?

40 inlägg... fattas några nollor där men viktigast vore ändå om man kunde få tillbaka sina prenumererade trådar.

Nu har jag återställt inläggen till de flesta av er som postat här. Profiler återställs inte, utan lägg gärna 3 - 5 minuter på att uppdatera dessa med ny och fräsch information.

Ni som fortfarande inte fått tillbaka era inlägg, vad hade ni för användarnamn på 99mac alt. 99musik?

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Nu har jag återställt inläggen till de flesta av er som postat här /.../ ni som fortfarande inte fått tillbaka era inlägg, vad hade ni för användarnamn på 99mac alt. 99musik?

Allt mitt är fortfarande borta, nå kanske skönt att börja om från början...

Ingen aning om vad jag hette på 99musik...

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:18

Mina gamla inlägg är fortfarande keff, och jag kan inte posta i alla avdelningar. Och jag har inga PM.

Gammal tråd:
http://www.99.se/musikprylar-saeljes/119658-mks50-r8m-procussion-akira-mu80-modulizer.html

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-01-10 11:21

Mina inlägg har också nollställts. Möjligt att det är mina inlägg från ipod-sidan som tagit över. Det kan stämma med antalet (typ 1).

"Mina trådar" och alla PM är också borta. Vet inte om det kanske är fler saker. Dessa är iaf de jag har lagt märke till nu.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-01-11 12:47
Ursprungligen av Hallon:

Mina inlägg har också nollställts. Möjligt att det är mina inlägg från ipod-sidan som tagit över. Det kan stämma med antalet (typ 1).

"Mina trådar" och alla PM är också borta. Vet inte om det kanske är fler saker. Dessa är iaf de jag har lagt märke till nu.

Jag citerar också mig själv.

Här kommer en gammal länk också:
http://www.99.se/grafisk-produktion/100049-hur-skall-ta-betalt.html

Hoppas det inte stör att jag har lagt in en avatar nu efter övergången..

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-01-15 13:02
Ursprungligen av Hallon:

Mina inlägg har också nollställts. Möjligt att det är mina inlägg från ipod-sidan som tagit över. Det kan stämma med antalet (typ 1).

"Mina trådar" och alla PM är också borta. Vet inte om det kanske är fler saker. Dessa är iaf de jag har lagt märke till nu.

Här kommer en gammal länk också:
http://www.99.se/grafisk-produktion/100049-hur-skall-ta-betalt.html

Hoppas det inte stör att jag har lagt in en avatar nu efter övergången..

Även aktiveringsdatumet är felaktigt har jag glömt att skriva. Verkar helt vara pod-kontot som tagit över.

Ursprungligen av Martin Belak:

Nu har jag återställt inläggen till de flesta av er som postat här. Profiler återställs inte, utan lägg gärna 3 - 5 minuter på att uppdatera dessa med ny och fräsch information.

Ni som fortfarande inte fått tillbaka era inlägg, vad hade ni för användarnamn på 99mac alt. 99musik?

/M

Hej!

Nej, min profil är ännu inte återställd - dvs jag stoltserar fortfarande med 4 inlägg totalt.

Jag vet inte exakt vilken av sajterna min felaktiga profil är överförd från, men jag kan misstänka att jag använt samma användarnamn på alla - dvs mitt fulla namn, Michael Hammarström.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-01-11 22:16

Jag hade samma alias på 99mac och 99pod.

Ursprungligen av Martin Belak:

Nu har jag återställt inläggen till de flesta av er som postat här. Profiler återställs inte, utan lägg gärna 3 - 5 minuter på att uppdatera dessa med ny och fräsch information.

Ni som fortfarande inte fått tillbaka era inlägg, vad hade ni för användarnamn på 99mac alt. 99musik?

/M

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:40
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-11 22:22

jag saknar Plus...

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-01-11 22:40

Oj, nu hittade jag mina inlägg
Då är det bara pro-status kvar då?

/M

  • Medlem
  • 2007-01-11 23:01

Väntar också på att få tillbaka min pro-status.

Under inställningarna "Redigera avatar" syns bara en massa frågetecken?

Går inte att ladda upp någon bild heller.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-01-12 00:15
Ursprungligen av freja:

Under inställningarna "Redigera avatar" syns bara en massa frågetecken?

Går inte att ladda upp någon bild heller.

Jag hade oxå så, gick inte att välja någon "färdig" bild, däremot fungerade det bra att ladda upp en 64*64 pixel bild...

Jag vet inte hur jag ska tolka tystnaden. Har ni redan gjort allt som kan göras för att återställa mitt konto? Ska jag bara gilla läget, eller skriva i en annan tråd, maila en admin direkt eller vad gäller? Som jag sagt upprepade gånger, information är ingen dum grej...

Jag hade samma användarnamn på ipod-sidan dvs mitt riktiga namn.

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:17
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag hade samma användarnamn på ipod-sidan dvs mitt riktiga namn.

Ditt konto är fixat Anders, men du hann precis skriva ditt inlägg efter att jag uppdaterade inläggsräknarna. Din räknare uppdateras i nästa vända.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Ditt konto är fixat Anders, men du hann precis skriva ditt inlägg efter att jag uppdaterade inläggsräknarna. Din räknare uppdateras i nästa vända.

/M

Nu blir jag lite tjatig känner jag men när är nästa vända?

Samma här, alla inlägg borta, alla PM borta, min avatar från 99musik är borta.

Här är i alla fall en tråd jag har postat i: http://www.99.se/musiklounge/131400-ange-granne.html

Mvh

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-01-23 10:52

Med risk för att verkar tjatig/gnällig så undrar jag igen hur det går med mina inlägg/mina trådar etc.

Ni skrev att ni betar av oss en efter en och eftersom jag la min felanmälan i början av sida 4 i den här tråden...

Yeye, det är inget otåligt gnäll - bara en stilla undran. Ingen brådka egentligen - Vill bara kolla så jag inte blivit bortlglömd

mina inlägg från 99mac är borta, kvar är bara inlägg från 99pod.
samma användarnamn på både 99mac och 99pod.

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:22

*eko*

Jag verkar ha fått med mig ipod.se profilen.

Antal inlägg är fel, likaså värvningar.

Inte för att det spelar någon som helst roll

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:22
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-10 15:06

Mina uppgifter skulle också behöva uppdateras...
Se t.ex. här:
http://www.99.se/filemaker/96665-skumt-problem-med-packade-faelt.html

Såg just att mina bilagor verkar bortstädade också. Går det att lösa?

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 18:23

Nu har jag fått tillbaka en del inlägg, kanske alla? Det är ju inte så viktigt eg.

Men min avatar saknas fortfarande, ska jag lägga in den själv igen? Alla mina tidigare PM är fortfarande borta, lite tråkigare förstås och jag har ju varit med från starten på 99musik och kom med på 99mac en tid innan, inga av de trådar jag startat finns med och jag är inte tillbaka som redaktör än?

Allt detta är ju inte superviktigt, men ändå.

Länk till en diskussion:

http://www.99.se/inspelning/124602-portabel-inspelare-fran-tascam.html

Bevaka tråden