Ipod 30gb eller 80gb?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu sitter man här och har fått sin efterlängtade ipod. Det är en 30gb men frågan är om det är värt att uppgradera sig till en 80gb? Den har ju visserligen bättre batteritid och såklart mer utrymme. Om det skulle vara så att jag skulle köpa mig en 80gb skulle jag bara kunna fylla upp den med hjälp av hyfsat mycket filmer/serier. Men hur bra är videon? Är det värt och titta på? och hur blir det om man kopplar den till en tv? 80gb är väl dessutom ganska mycket klumpigare?
Jag behöver helt enkelt hjälp att bestämma mig!

Tack på förhand!

Tycker det är fult av apple att ge 80 gigaren bättre batteritid >=(

Men jag ska ändå skaffa 30 GB, för min musiksamling är inte särskilt stor...

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-25 19:48
Ursprungligen av Gutted94:

Tycker det är fult av apple att ge 80 gigaren bättre batteritid >=(

Men jag ska ändå skaffa 30 GB, för min musiksamling är inte särskilt stor...

det är väl pga. att 80gb hårdisken är tjockare så om de skulle ha samma batteri i dom så skulle det bli utrymme över, så de sätter im ett större batteri oxo.

tycker att du ska köpa 80gb den är bara 3mm tjockare

När du säger "uppdater" så menar du köpa en 80gb helt ny för över 3000kr?

Jag har en iPod Video 30GB, och det enda som jag kan klaga på är ju batteriet..men men

• Medlem
  • 2006-12-25 17:02

80 Gb är faktiskt inte alls mycket klumpigare än 30 Gb sjag har hört att den e tyyp en halv nano fetare och nåra gram tyngre.
Jag tycker du ska uppdatera för om du ska kolla på video så är batteritiden på 30 gb rätt värdelös.

• Medlem
  • 2006-12-25 17:06

Gutted dom tjänar pengar:P

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-27 17:00

Jo asså om du köper iPod 80 GB får du mer minne för pengarna o bättre batteritid än vad du får om du köper iPod 30 GB..

Ursprungligen av iNerd:

Jo asså om du köper iPod 80 GB får du mer minne för pengarna o bättre batteritid än vad du får om du köper iPod 30 GB..

Man får ännu bättre om man köper en 60 gb. Om man hade tänkt köpa 30 gb:en på onoff så kostar den 2 å 7 där.

60 gigarn kostar 300 kr mer o den har bättre batteritid oxå,

Nån som vet va 60 gigarn har för videotid?

1. Om du har MASSOR musik är 80 gb värd.
2. Är du iväg lite längre innan du har möjlighet att ladda är ju dessutom 80 gb värd på det viset.
3. Video är helt onödigt och jag ser den fortfarande helt och hållet som en musikspelare(som typ 99% av alla ipodanvändare) så låt inte detta väga in så mycket.

Köp hellre en 60 gb än en 30. 60 har bättre batteritid o det ända som är sämre är ljuset som fortf. inte är dåligt på 60. Du kan köpa en 60gb:s på DVD, Film, Musik & Spel - Megastore.se för 3000kr

Hej

Jag vet hur man laddar in låtar på min ipod så på Itunes.
Men varje gång man ska ladda in nya låtar så måste man markera dem
för att itunes ska veta vilka låtar man ska ladda in.
Finns de inget annat sätt? Att man kan föra över en låt i taget hela tiden så fort
man vill lägga in en ny i ipoden.
För när ja också har laddat in de låtar som ja vill ha en gång.
Då om ja ska ladda in nya låtar flera gånger så måste ja
föra över de låtar som redan finns på ipoden en gång till
eller markera dem så de inte försvinner.
För annars så försvinner alla de senaste
låtarna som ja laddade in innan och så får
ja bara den låten som ja laddade in senast på den.
Vet ni nåt sätt hur man kan slippa de här?

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-30 15:25

.. Ok, men säljs den fortfarande? Går iaf inte att köpa på Apples internetbutik längre.. :rolleyes:

Ursprungligen av iNerd:

.. Ok, men säljs den fortfarande? Går iaf inte att köpa på Apples internetbutik längre.. :rolleyes:

Nej den finns såklart inte på apples hemsida för apple vill ju tjäna pengar,så dom lägger bara in det nyaste. Du kan köpa den på DVD, Film, Musik & Spel - Megastore.se Om du best. innan 16.00 och dom har den i lager så får du den nästa dag. På Megastore kostar den 3019 kr totalt.

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-30 15:55
Ursprungligen av Jakob92:

Nej den finns såklart inte på apples hemsida för apple vill ju tjäna pengar,så dom lägger bara in det nyaste. Du kan köpa den på DVD, Film, Musik & Spel - Megastore.se Om du best. innan 16.00 och dom har den i lager så får du den nästa dag. På Megastore kostar den 3019 kr totalt.

Oj herregud vad billigt! Jag betalade ju 3195 för min iPod Video 30 GB hos Dustin Home i januari 2006.. :eek:

Ursprungligen av iNerd:

Oj herregud vad billigt! Jag betalade ju 3195 för min iPod Video 30 GB hos Dustin Home i januari 2006.. :eek:

Jupp, Megastore verkar vara en riktigt bra sida. Det är det billigaste priset i Sverige man kan få på den(om man inte köper begangnad). Jag har kollat pricerunner, kelkoo, prisjakt m.m och alla visar att den är billigast på megastore

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-30 16:12

Jupp, Megastore verkar vara en riktigt bra sida. Det är det billigaste priset i Sverige man kan få på den(om man inte köper begangnad). Jag har kollat pricerunner, kelkoo, prisjakt m.m och alla visar att den är billigast på megastore

Nice! Då vet man vad man ska göra den dagen då 30 GB inte räcker till..

Slänga den? ^^ (A)

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-30 22:07

Slänga den? ^^ (A)

Hahah! Nä, använda den som grytunderlägg och köpa en 60 GB billigt på Megastore..

Jag kan ju bara upplysa om att den inte finns tillgänglig på megastore längre.
Fick ett mail imorse om att den var avbokad och att det försvinner ur deras sortiment. Synd! för nästa alternativ var på 3800 kr

• Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-04 10:08

Oj himmel o pannkaka!! Det var ju MEGA´DYRT!!

Däremot så kan man köpa en iPod 80gb Black för 3100kr +frakt. Det är en kille som skeppar från Australien. IPod 80 GB VIDEO, HELT NY ORÖRD FÖRPACKNING Där kommer jag köpa nu ist. Det var nästan tur att det tog slut på lagret i megastore:P

Däremot så kan man köpa en iPod 80gb Black för 3100kr +frakt. Det är en kille som skeppar från Australien. IPod 80 GB VIDEO, HELT NY ORÖRD FÖRPACKNING Där kommer jag köpa nu ist. Det var nästan tur att det tog slut på lagret i megastore:P

Om det låter för bra för att vara sant, är det antagligen för bra för att vara sant......

Vad jag försöker säga är bara ta de ruskigt försiktigt, betala ALDRIG I FÖRSKOTT. Och be att få kolla i paktet om du hämtar det på posten det har man rätt till(?), de är sluga, skickar tegelstenar o skit.

Men vad vet jag, kan ju vara sant!;)

Edit: Jag skulle också fråga mej själv varför man inte kan hämta den på plats?!

Edit2: anledningen till att ja skirver detta är att jag har nyligen råkat ut för ett sådant bedrägeri, det lät för bra för att vara sant, och så var det också.

Jag använder internetgirot.se så jag känner mig ganska så säker. Han får inte ett öre om inte jag godkänner varan. Jag kommer knappast tänka: ååh en tegelsten för 3255 kr:D vilket fynd!
Men jag ska återkomma med svar när jag fått varan för att varna/rekkomendera.
Och det här är inte alls för bra för att vara sant. Det finns internetsidor som bara säljer lika ipods för 2-300 kr dyrare. Då är för bra för att vara sant en överdrift. Ska man luras så ska man väl luras rejält:p

Jakob92: Oj, återkom när du fått prylen och meddela, verkar kanon

Skeppas väl från Australien? Risken är stor att man åker på tull och moms...

Fick iPoden igår och testade den idag:D Funkar perfekt:D iPod Video 80 gb. Jag rekkomenderar annonsen varmt:) Hela kalaset kostade 3250 med frakt och internetgirotsavgift inkluderat.

1
Bevaka tråden