Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allofmp3.com i blåsväder (igen)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-12-21 19:36

Den ryska sajten Allofmp3.com som säljer musikfiler till väldigt låga priser är återigen i blåsväder. Allofmp3.com med priser från 1 kr/st stäms nu av flera stora skivbolag som gått samman med en gemensam stämningsansökan.

Sajten har tidigare varit föremål för granskning, men enligt ComputerSweden så har nu "USA lyckats pressa den ryska regeringen att ändra lagar så att den populära men omsusade musikaffären ska tvingas stänga". Även Visa och MasterCard vidtar åtgärder och stoppar alla transaktioner som gäller Allofmp3.com trots att ingen dom fallit i ärendet. Tidigare har även en svensk bredbandsleverantör blockerat sajten, och som motreaktion stoppade The Pirate Bay möjligheten för leverantörens kunder att nå The Pirate Bays hemsida. Bredbandsleverantören har nu hävt denna blockering och har även bett om ursäkt för tilltaget. Även blockeringen hos Pirate Bay är nu hävd.

Läs mer:
Allofmp3 stäms till sist - Computer Sweden
Perspektiv Bredband backar om Allofmp3.com - Computer Sweden
Aftonbladet: Skivbolag stämmer rysk mp3-jätte

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-12-21 19:40

Personlig kommentar:
Jag har själv varit nyfiken på att handla därifrån, men har inte testat än. Och nu finns förstås risken att det blir helt stopp för dem. Typiskt USA också att peta i allt...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-21 21:11

inte konstigt att de blir stämda, det borde vara lika olagligt att ladda ner där ifrån som fildelning.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-12-21 21:33

Det har ju hängt i luften, men de har ju egentligen haft rysk lagstiftning i ryggen eftersom copyrightlagen inte fungerar på samma sätt där när det gäller digitala filer, om jag har förstått det rätt.

Bara bra om skiten försvinner.

Vill du betala för musik? Fine, använd dig av itunes eller vad som helst, jag bryr mig inte. Men den enda "moraliska" skillnaden mellan att använda allofmp3 istället för DC är att du betalar för dina piratkopior istället för att ladda ner dem gratis.

Och det är bara korkat.

1
Bevaka tråden