Bekämpa HIV/AIDS - köp en iPod

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Ursprungligen av PeteDandy @ 99mac.se:

Apple har idag lanserat en specialversion av nya iPod nano. Den nya varianten ingår i det röda manifestet, där kända företag färgar sina produkter röda, som ett manifest mot spridningen av AIDS i Afrika. När du köper den nya klarröda iPod nano (PRODUCT) RED Special Edition bidrar du med 10 USD till kampen mot HIV/AIDS i Afrika. Förutom färgen är den nya varianten identisk med den vanliga 4 gigabyte-modellen. Priset då? 199 USD på andra sidan atlanten. I Sverige har den inte dykt upp ännu, men om den gör det hamnar priset gissningsvis på 1995 kronor.

Apple - iPod nano - (PRODUCT) Red

Nice

Fan va bra=)).. snygg och till bra ändamål!!.. Den va inte så dyr heller?

sånna saker är alltid bra..och man känner sig bra efteråt...cool och som sagt till bra ändamål

• Medlem
  • 2006-10-16 20:44

Jomen visst. Fem maffiga procent av priset. Generöst värre Apple >_>

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-18 14:21

Det är ju trots allt bättre än ingenting, och med tanke på hur många iPods som säljs så lär det nog bli en hyfsad slant...

• Medlem
  • 2006-10-18 18:42

Jo visst säljs det många iPodar, men är alla 4gb Nanos? Ta fem procent på alla och skicka med en liten röd tygpåse eller nåt istället

• Medlem
  • 2006-10-19 07:14
Ursprungligen av Mawr:

Jo visst säljs det många iPodar, men är alla 4gb Nanos? Ta fem procent på alla och skicka med en liten röd tygpåse eller nåt istället

Somliga är aldrig nöjda :eek: Det är väl fantastiskt att de ger pengar till ett gott ändamål. Jag personligen skulle inte drömma om att kalla dem snåla.

Kommer det komma en iPod 30 gb i rött? Är lite sugen på det

Jag tror inte bara kampanjen handlar om att ge, det handlar om att uppmärksamma folk om problemet så att de också gör en insats och inte bara förväntar sig att andra ska göra det... iaf min tanke : )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-20 12:08

Jag sålde min iPod nano av första generationen bara för att kunna köpa denna röda. Dels för att en är sjukt snygg, den är lite mer unik, den är nyare och den stödjer AIDS-kampanjen Bono startat.

Hade svårt att välja emellan den nya Shuffle eller 2g Nano, nu blev valet enkelt. Röd och fin samtidigt som lite pengar går till folk som inte har det lika bra ställt!
men...

Citat:

I Sverige har den inte dykt upp ännu

Någon som vet när de kommer till den svenska marknaden?

Edit; Verkar som om man kan beställa denna nu.
Apple Store - Sverige - iPod nano

weho!

• Medlem
  • 2006-10-26 17:26

Den e sjukt snygg... men dom skulle släppt den i 8gb modellen, tycker den svarta e så tråkig och vill ha den röda =/
jobbigt^^

"Den röda" är verkligen cool - finns den bara på AppleStore.se eller finns den hos "vanliga" Apple-återförsäljare oxå?

/Markus

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-22 21:43

Den finns bara på AppleStore på nätet och fysiska AppleButiker i utlandet.

Jag ville berätta att i förra veckasn Time Magazine så stod det att Gap, Motorola och Apple spenderat totalt $100,000,000 på Product(RED) kampanjen. Samtidigt så drog kampanjen in bara 18 miljoner dollar till välgörande ändamål.

Där kan man fråga sig varför dessa företag egentligen stödde kampanjen - det är tydligen inte alls för välgörenhet, för jag misstänker att bara Apple tjänat riktigt mycket pengar på deras (RED) iPods och (RED) iTunes Music Cards.

• Medlem
  • 2007-03-23 20:09

18 miljoner dollar är ju 18%, när man köper en iPod går 5% till välgörenhet, då är ju 18% lite mer än vad iaf jag väntat mig. De har ju trots allt inte höjt priserna (inte på iPoden iaf). Så ifall detta stämmer på de andra produkterna så kan man ju inte skylla Apple för att ha försökt luras att de skänker en massa pengar. För de har ju trots allt minskat vinsten på sina produkter.

1
Bevaka tråden