Leveranstid, ett skämt?!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Beställde idag två st Ipod Video, en svart och en vit 30GB.
De skulle senaste skickas den 27:e och senast ankomma till mig den 6:e okt.

Detta anser jag vara ett skämt från Apples sida. Hur kan det dröjja så länge?

Vad anser ni om detta?

• Oregistrerad
  • 2006-09-26 00:58

låter som att dom safear. eller ett folk är ipodkåta och det tar tid att gravera..

Jag har fått som svar att det beror på om de skickas från Holland eller från Asien. Kommer de från Holland tar det bara ett par dar men från Asien kunde det ta över en vecka. Apple kunde inte svara på varifrån spelaren skulle skickas när man lägger beställningen.

Ok, där ser man.
NL = Nederländerna/Holland verkar det vara som mina två skall skickas ifrån, men väntetiden är skrämmande.

Så är det.

Mvh. Massimo

Fick min ograverade blåa Nano på ca 30h, helt ok.

Jag har gjort beställning på en svart iPod Video den 17/9 och fortfarande väntar
Beräknas levereras senast 2:a oktober. Det är ju inte klok ....

Det står på apples hemsidan:

Beställningar av iPod-enheter utan gravyr levereras från Europa. Beställningar av iPod-enheter med gravyr levereras från Asien.

Men att det ska behöva ta så lång tid ....:-((

Nej, det är riktigt märkligt.
Beställde de båda Video utan gravyr, så de borde vara här på fredag senast. Mycket märkligt!

Mvh. Massimo

frånatt jag beställde den 24, kom den efter 48 timmar, dvs IDAG! med gravyr och allt, 48 timmar tog det helt sjukt fort!!!!!!!!!! CRED TILL APPLE!!! ja e så impad!!

min kom från Nederländerna med gravyr, INTE ASIEN!

slutsålt överallt?

på tal om att det är dålig leveranstid på ipods just nu så var jag i siba idag för att köpa en ipod G5, men det var tydligen slutsålt i hela göteborgsområdet=S affären visste tydligen inte heller när de skulle få in flera? någon som har någon aning om vrf det kan vara så här??

Jag ringde kundservicew idag, och tydligen är Ipod Video slut i Europa, så man skickar produkten ifrån Asien istället, vilket medför längre lev. tid.

Nu kommer mina den 7:e okt istället för den 6:e.

Starkt jobbat, Apple....

Mvh. Massimo

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 08:33

Då börjar man förstå, för det är som sagt inga problem att få snabb leverans på graverade Nanos.

Beställde en 80gb video i måndags. Det står att den blev skickad i tisdags, den 26 september, och det står NL. Då borde det väl innebära att de skickas från Holland? Å andra sidan står beräknad leveransdag 7 oktober? Hur går det ihop? Är den skickad från Asien trots allt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 11:32
Ursprungligen av olofbr:

Beställde en 80gb video i måndags. Det står att den blev skickad i tisdags, den 26 september, och det står NL. Då borde det väl innebära att de skickas från Holland? Å andra sidan står beräknad leveransdag 7 oktober? Hur går det ihop? Är den skickad från Asien trots allt?

Var något liknande när jag beställde den graverade Ipod Nanon. Fick inte ens ett mail från Apple om att den var skickas, så snacka om att jag blev förvånad när internpost kom med en liten låda från TNT en vecka före beräknad leverans..

Min ipod video 80gb (graverad) beställdes 22/9 och skickades den 25/9.

När jag söker paketet på TNT så står det följande:

25 sep 2006 18:48 Shanghai Shipped From Originating Depot
25 sep 2006 13:37 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Såhär har det stått i snart 2 dagar :-|

Av vad jag har läst här på forumet så är det bara att bita sig i tungan. Det kan ta upp till 4 dagar innan det händer nåt mer..

/Hans

Beställde en graverad Nano, kom efter två dagar, från Holland till mig i Göteborg.

Jäkligt snabbt tycker jag!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2006-09-27 10:08

Apple kanske skickar den från Holland till Asien för att få den graverad.
Jäkla svårt att hitta bra hantverkare nu för tiden.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2006-09-27 23:23

Jag beställde min iPod nano med gravyr i måndags. Ikväll onsdag ringde Apple och sa att budet inte hittade hem till mig. Det var snabbt, men lite klantigt. Men kolla på Eniro.se då!

Ringe kundsupport idag, och de hade ingen aning om vart min order var eller när den skulle kommit fram.
Aldrig igen att man handlar av Applestore, då är det bättre att vänta och handla produkten i en fysiskbutik, även om man missar rabatter.

Förstår överhuvutaget inte hur Applestore kan gå runt.

Mvh. Massimo

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-03 17:00

Lånar tråden lite, skickade in min g5 till NL för ett par dagar sen och igår stod det på reparationsstatusen: "item recieved" och jag underar hur lång tid det brukar ta för dom att skicka iväg en ny/den reparerade. Börjar bli ricktigt ricktigt sur på SonyEricssons fruktansvärda mp3 program.

1
Bevaka tråden