BEHÖVER HJÄLP - köpa ipod, vad behövs??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa!
Jag är helt ny med både den här sidan och ipod intresse=)
Jag funderar på att köpa en 80 gb ipod (csn erbjudandet) men jag är helt ny med det här och skulle vilja ha lite hjälp=)
det fanns ju hur många grejer som helst som man skulle/kunde köpa till!
VAD BEHÖVER MAN?
alltså jag hade tänkt mig den ipoden för att jag kan ha både filmer, serier och musik. men sen var det en massa olika dockningsstationer och kablar och extra grejer.... Är det någon som har en spn ipod med 80 gb minne?
Eller liknande? Vilka grejer köpte ni till?
Behöver nog ingen kamera grej, för jag har ingen digitalkamera och jag behöver heller inga små högtalare i stället för stereo utan jag kör med min gamla bettan som jag har=)
men det är just att ha alla låtar på samma ställe som jag älskar (för nu har jag typ 50 11 olika skivor överallt) så tips någon? vad man ska köpa till och inte?
vad kommer med? min dator krånglar så ser inte ordentligt på sidan vad som kommer med ipoden och inte.... någom som vet?
funderar på sånt där skinn skydd till den.... behövs det?
och har någon köpt msik fron itunes? funkar de bra?
tack så jätte mycket för all hjälp! jag är som sagt en nybörjare me de här=)
ha de gott! tacksam för svar=)=)=)=)

förresten, är ipod svåra att förstå sig på?

och förresten.... hur funkar ipod? är det komplicerat?
svårt å förstå sig på? är de lätt å föra över låtar från dator te ipod?
haha som ni märker, jag är en riktig rookie med det här!

tacksam för svar=) ha de gott!

Well.. Några förslag

• En väggadapter kan ju alltid vara bra att ha.

• AV-kit kan ju även det vara bra om du vill koppla iPoden till teven och kolla på film.

• Ett Invisible shield (skärmskydd) är att rekommendera, då iPoden drar på sig mycket repor.

• Nya hörlurar, t.ex Koss Porta Pro, Sony EX71 eller Shure E2c.

• En anslutningskabel, så att du kan koppla iPoden till stereon.

Lycka till (:

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-16 18:25
Ursprungligen av mariforsberg:

och förresten.... hur funkar ipod? är det komplicerat?
svårt å förstå sig på? är de lätt å föra över låtar från dator te ipod?
haha som ni märker, jag är en riktig rookie med det här!

tacksam för svar=) ha de gott!

det är lätt, du använder iTunes att föra över musik med, fast det finns andra också,
men iTunes är ett riktigt bra program så ja tycker inte att det finns någon anledning att använda något annat program,

Hmm, om jag vore du skulle jag beställa ett skin och definitivt en väggadapter. Resten av grejerna är inget akut, utan kan vänta ett tag, och uppgraderas eftersom (självklart lite beroende på vad du ska använda iPoden till).
Ska du endast koppla in den i en stereo, och inte i en TV, så kan du skaffa en vanlig 3,5 hörlursplugg - > RCA-sladd, det finns att köpa på alla hemelektronikaffärer (om du inte vet vad du ska ha så fråga bara).
Om du har fler frågor, handla grejerna på en fysisk Apple Store..! Där kan dom hjälpa dig med det mesta, om du förklarar vad du tänkt använda iPoden till.

Hoppas du känner dig lite klokare, fråga mera om det är något mer du undrar över.

Finns det nån applestore i göteborg?:confused:

MacForum

Dom verkar ha tre butiker, sen finns det kanske fler, använd Apples återförsäljarsökning.

Haha houston we have a problem! använda ipod som ENDAST mp3 - vad behövs då?? =)=)=)

Haha jag har ingen aning vad ni menar=) okej joo lite men jag är fortfatande en RIKTIG rookie med det här=) okej men om detta ingår när jag köper ipod 80 gb,

• Hörlurar
• USB 2.0-kabel
• Dockadapter
• Fodral
• Snabbstartguide.

och till att börja med så är mitt största behov att använda den som mp3 och video spelare, som jag kan ha med mig när jag väntar på bussar å tåg (jhaha för det blir mycket sånt när man bor i bushen) räcker det med grejer då? det är såååå typiskt mig att beställa en grej och sen så måste man köpa till MER grejer innan allt funkar å det tar längre tid att få det att funka....
Alla av er har erfarenhet av ipods eller? så ni vet vad man ska köpa?
Köpte ni så här så ni fick med de grejerna som jag får med? Duger de eller måste man köpa nåt bättre? hörlurarna t.ex inte nog bra? å dockadapter är det en sån ni menar är väggadapter?
haha hjälp tack=) hoppas alla har en härlig kväll för övrigt=)
tack så jätte mycket för er hjälp! Ni är underbara hela högen!
mari

• Medlem
  • 2006-10-07 19:32
1
Bevaka tråden