Köpa IPOD 80 GB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall köpa en mediamaskin men funderar varför jag skall köpa en IPOD. Har även haft fgunderingar på en CREATIVE.
Är det någon som kan tala om varfär en IPOD är det bästa valet.
Vidare har jag funderingar på hur det är mad att konvertera filmer till ett IPOD-format. Funkar det bra? Tar det lång tid? Finns det bra program som tar de flesta format och konverterar.

Sista undran, Kan man koppla IPODen till TV och kolla på filerna i TV:n och kan man koppla den till en projektor?
Tacksam till den som delar med sig av erfarenheter ock kunskap!!!

Kunskap vet jag inte... Men klart som korvspad att du skall ha en iPod! (Fel ställe att fråga på?) Designen är ju en sak som är en smula sönderpratad, eftersom i princip alla Apples produkter är snygga som få, men jag är även nöjd med kvaliteten i övrigt. (Har en 60 GB G5) Den känns gedigen och stadig, lagom tung och inga byggmässiga fadäser att klaga på - annat än repkänsligheten.
Film på iPoden är inga problem och det finns uppenbarligen en uppsjö program att använda till både Mac och PC. Själv kör jag ffmpegX och iSquint som fungerar galant! Allt är väl en vanesak och det kanhända att man stöter på patrull, men då frågar man någon vänlig själ på 99pod.se som hjälper en! Som sagt finns det vansinnigt mycket små fina program och moddar att tanka hem för att få den iPod man själv trivs med!

Självklart kan du kolla filmerna på TV:n, precis som du spelar låtarna i hemstereon. De rätta sladdarna är allt som behövs. Jag löste det enkelt och dyrt med Apples Universal Dock som är som en dröm! Således kan du utan problem dra upp dem på projektorn också. Enbart en sladdfråga!

Den finns galet mycket mer eller mindre nödvändiga tillbehör till iPoden och vissa rekomenderas varmt - Invisible Shield t.ex. som skyddar mot repor utan att vara fult och fjortis-rosa-plastigt, samt inte hindrar användning av dockstation!

Smaken är som baken - vissa har mer än andra, men jag har svårt att tro att du kommer bli missnöjd med en iPod!

Lycka till!

• Medlem
  • 2006-09-15 17:27

Kunde inte skriva det bättre, Simpa! Jag har dock en nano och det enda jag kan säga att iPod är det enda alternativet. Köper du den är du fast för apple i all evighet

Ursprungligen av Simpanovic:

Kunskap vet jag inte... Men klart som korvspad att du skall ha en iPod! (Fel ställe att fråga på?) Designen är ju en sak som är en smula sönderpratad, eftersom i princip alla Apples produkter är snygga som få, men jag är även nöjd med kvaliteten i övrigt. (Har en 60 GB G5) Den känns gedigen och stadig, lagom tung och inga byggmässiga fadäser att klaga på - annat än repkänsligheten.
Film på iPoden är inga problem och det finns uppenbarligen en uppsjö program att använda till både Mac och PC. Själv kör jag ffmpegX och iSquint som fungerar galant! Allt är väl en vanesak och det kanhända att man stöter på patrull, men då frågar man någon vänlig själ på 99pod.se som hjälper en! Som sagt finns det vansinnigt mycket små fina program och moddar att tanka hem för att få den iPod man själv trivs med!

Självklart kan du kolla filmerna på TV:n, precis som du spelar låtarna i hemstereon. De rätta sladdarna är allt som behövs. Jag löste det enkelt och dyrt med Apples Universal Dock som är som en dröm! Således kan du utan problem dra upp dem på projektorn också. Enbart en sladdfråga!

Den finns galet mycket mer eller mindre nödvändiga tillbehör till iPoden och vissa rekomenderas varmt - Invisible Shield t.ex. som skyddar mot repor utan att vara fult och fjortis-rosa-plastigt, samt inte hindrar användning av dockstation!

Smaken är som baken - vissa har mer än andra, men jag har svårt att tro att du kommer bli missnöjd med en iPod!

Lycka till!

Efter att ha skummat igen några sidor där man kan ladda ner programmen du nämnde undrar jag om de där programmen verkligen fungerar till en PC. Du verkar själv sitta med en Mac... så problemet hjälper säkerligen inte alla... nåväl, fyll gärna på med program för en PC också.

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-09-16 14:27
Ursprungligen av karlzone:

Efter att ha skummat igen några sidor där man kan ladda ner programmen du nämnde undrar jag om de där programmen verkligen fungerar till en PC. Du verkar själv sitta med en Mac... så problemet hjälper säkerligen inte alla... nåväl, fyll gärna på med program för en PC också.

Varför inte använda iTunes? Jag har Windows o de funka väldigt bra me iTunes.. Direkt när du ansluter iPoden till datorn får du veta om det kommit uppdateringar för iTunes lr iPod, o det går lätt att uppdatera.. Uppdateringar om iPod kommer inte upp på t ex EphPod. Men med EphPod kan du iofs föra över låtar TILL datorn från iPoden, det går inte med iTunes.

Men med iTunes är det lättare att organisera och hitta låtar/film/m.m.. Också lätt att infoga bildmaterial till låtarna, är osäker om det ens går att göra det med typ EphPod..

Det jag syftade på var konverteringsprogram. Menar du alltså att iTunes konverterar filerna själv till det formatet som krävs? Tror inte det... du har beskrivit ett iTunes som ett överföringsprogram. Det visste jag faktiskt om ;-). Annars skulle jag inte haft någon musik på iPoden själv :p.

Gällande överföring av låtar från ipod till datorn har jag iPod Agent.. använt det i ~2år nu och har inga som helst problem med det, så jag avstår din rekommendation... men tack ändå

För att komma till ämnet lite mer:

Konverteringsprogram till windows som konverterar .avi .iso .bin osv till rätt filmformat för ipoden. Vilket ska man använda, och vilka format är det som stöds?

Nu var det dethär med min kunskap igen... Men saken är att iTunes faktiskt kan konvertera till iPod-kompatibla format. Kruxet är snarare att att iTunes i sig inte kan läsa alla format, utan endast ett fåtal (vilka?) men dessa har jag utan problem kunnat köra över till iPoden efter konvertering...
Således behövs ju komplement till iTunes, och när man väl har det så är förmodligen iTunes kunskaper i ämnet överflödiga, då man ju fixar dem i rätt format på en gång...

1
Bevaka tråden