• Medlem
  • International user
  • 2006-08-23 20:39

Hej,
Nu har ja vart aktiv på det här forumet i typ ett år, så ja tänkte att det börjar bli dags att presentera sig lite.

Jag heter Troy och bor i östhammar ett litet ställe typ 7 mil från uppsala.
och jag kan fatta hur alla på det här forumet + alla andra kan älska sin iPod så mycket,

Jag köpte min första mp3 spelare för 5 år sedan, det var en ganska värdelös sak med en 2radig skärm och 64mb minne med platts för sd/mmc, köpte den för typ 1500kr, skulle knappt kunna sälja den för 300kr för nu, jag använder den faktiskt fortfarande, inte som mp3 spelare men som minneskortläsare:P

jag hade inte så mycket musik då, men det blev mer och mer, så efter mycke användning av den så kollade jag efter något nytt,

det blev en vanlig cd snurra hade inte råd med något bättre då.

men sen kom iPod mini i USA min kusin hade köpt en därifrån när den kom.
den var ju nästan like liten som min gamla tänkte jag.
så när den kom till sverige så övertalade jag min pappa att köpa den till min mamma i födelsedags present,
hon fick inte använda den speciellt mycket.

men när jag började träna mer så blev det några timmar träning per dag så då tänkte jag att jag ville ha en liten mindre som man kunde ha när man sprang och gymade.

jag kollade runt på många tråkiga flash spelare men då kom iPod shuffle.
köpte den på direkten. eftersom den bara vägde eller väger 22gram så märks den knappt. stoppade i den i fickan på ett par sprinter shorts (tajta) så att den inte hoppade.
nu blev det mycket roligare att träna,
använde den jämt. kollade lite på de "stora" iPodarna lite men tyckte att shuffle räkte för mej.

men i februari i år efter att ha sparat till moppe i sen i somras så märkte jag att försäkring på mopra kostade ju typ 1500:- /år.

en vecka efter jag hade kommit på det kom det en gubbe och ringde på med en iPod G5 60gb + IS.

kopplade in den till våran iMac G5 och typ 3 timmar senare när alla låtarna var inne på den så ar det bara att börja lyssna.

men efter inte så lång tid så märkte jag att det var nästintill omöjligt att lyssna hemma när min syrra sitter me sin el gitarr hela dagarne och skriker.
så jag köpte ett par shure e2c så efter det så var de mej de skrek på för att ja hörde inget skit av de runtomkring.

men tyvärr så på vintern så sprack sladden på dom. har inte retunerat dom en, det har bara inte blivit av :/

men sen så fick jag en radio remote i födelsedags present, tyckte från början att den där sladden som sitter fasst på dock kontackten kommer att gå sönder, och det gjorde den också nu har jag bytt den 3ggr, det kan va en anledning att jag alltid har iPoden i fickan och jag har inte jätte tajta men tillräckligt för att en 60gb iPod ska få det lite trångt.

efter jag hade komfirmerat mej så fick jag lite mer pengar så jag köpte kliplich ifi Apple Store - Sverige - Klipsch iFi 2.1-högtalare
på macoteket i uppsala, blev lite tunga att ta hem lådan var ju typ ca. 1m2 och vägde 20kg. men när dom var hemma och uppmonterade så var det ett riktigt härligt ljud som kom ur dom.

bästa jag har hört av så pass relativt små högtalare det faktiskt är.

men efter ett strömavbrott så startade dom bara inne så nu är både dom min remote komtroll och min iPod (glapp i hörlurs kontackten) inne på lagning. det känns ruggit tomt här hemma nu.

Det är nog tyvärr många stavfel;)