leveranstid från applestore?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har äntligen bestämt mig för att det är en iPod jag vill ha och ska nu snart från AppleStore beställa en iPod video 30gb (utan lasergravyr). Undrar om någon vet vad leveranstiden från applestore ligger på? Handlar det om några dagar/veckor? Hur lång tid har det tagit för er när ni har beställt era iPods? Hur lång tid har man sedan på sig för att betala?

vore bra att veta - då jag vill beställa iPoden så den tidsmatchar lönen som kommer den 27
tacksam för svar.

• Oregistrerad
  • 2006-08-05 22:04

Ett par dagar tar det efter att apple har fått pengarna.Smidigast sättet att betala är med kort. Efter som du ska tidsmatcha med lönen så är det nog bäst att kila in i en butik och köpa den över disk den 27e.

wrongturn - man kan alltså inte betala iPoden med vanlig faktura? som att en räkning ligger med i paketet? angående överdiskköpandet. jag beställer helst via applestore med csn-rabatt

• Oregistrerad
  • 2006-08-06 17:40

Du kan inte betala ipoden via räkning som medföljer. Applestore skickar varorna efter att betalning inkommit. Man kan även betala via postgiro med det är krångligt och det kan dröja ett bra tag innan det har gått igenom systemet och din ipod skickas.

Bäst att betala med visa. Om du inte har något och är 18 så kan du skaffa ett visa betalkort utan kredit.

wrongturn - nej. okej. bra, tack, då vet jag! VISA funkar alldeles utmärkt. har nu bara en sista fråga. kanske en dum ... men så här; om jag beställer min ipod hur många dagar tar det för applestore att dra pengarna från kontot? görs det direkt? eller tar det ett par dagar? för i så fall kan jag beställa nån dag innan lönen kommer och i så fall spara någon dags väntan åtminstonde? ... om du förstår hur jag menar?

• Oregistrerad
  • 2006-08-07 05:16

Dom typ reserverar pengar på ditt konto direkt och efter en kort tid dras dom. Går inte att beställa någon dag innan lönen.

Det verkar tyvärr som att du får några dagars jobbig väntan.

wrongturn - ja det verkar tyvärr så. men men vad gör man inte för att få en älskad iPod i sina ägor. tack återigen.

1
Bevaka tråden