säkert att köpa ipod via ebay?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-25 10:28

ska köpa en ipod video 60 gb, och funderar på att köpa den via ebay... men hur säkert är det egentligen och hur kan man veta att man får en äkta och inte en kopia? det är ju många som säljer från asien... har även kollat på tradera och blocket, men hittar inget där. någon som har några andra tips att komma med för att hjälpa en novis i ämnet? kolla t.ex. den här annonsen: eBay Objekt: 270011580244 (Avslutas 2006-07-25 19:12:23 CET) - BRAND NEW SEALED *WHITE* APPLE iPOD VIDEO MP3 MP4 60GB

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-25 19:58

jag har faktiskt köpt över nätet, o jag blev totallurad. killen sa att den var splitter ny, men den var helt sönderrepad och batteriet var helt pajj. dessutom la hårddisken av efter bara nån vecka. efter det var jag smart o köpte min iPod i en apple store.

mitt fall kanske kan ses lite som ett skräckexempel, men när det gäller ömtåliga saker som iPods ska man nog inte chansa. allt beror på hur den tidigare ägaren har skött den. det finns alldeles för många där ute som inte har en suck om hur ömtålig hårddisken o batteriet är.

om jag hade varit du så hade jag nog sparat ihop ett par extra slantar o köpt en splitter ny från en återförsäljare.

men om du köper från ebay o du blir lurad så kan du ju alltid fortsätta ljuga o sätta upp den på auktion igen.. det gjorde en som jag känner... hehe

• Medlem
  • 2006-07-25 23:27

Jag köpte en begagnad ipod mini. Kan inte vara nöjdare. Men jag kollade på den innan och provade den så jag var säker på att allt var som det skulle. Jag tycker inte du ska köpa ensom du inte har sett i verkligheten. Ägaren innan kanske har tappat poden 20 ggr och det tål inte alltid hårddisken:p Jag fick tag på en sproilans ny så det fanns inga repor på den. Jag tycker helt klart du kan köpa en begagnad men INTE utan att ha sett den innan.

• Oregistrerad
  • 2006-07-26 10:13

jag tänkte inte köpa en begagnad, utan en helt ny, och undrar därför hur säkert det egentligen är att handla från t.ex. ebay, och om det finns något sätt att se att ipoden är en kopia?

• Oregistrerad
  • 2006-07-26 14:05

har nu hittat en för cirka 2500 kr (köpt i sverige och helt oanvänd), med garanti kvar... är det ett bra köp?

• Medlem
  • 2006-07-26 15:23

Bara för jag älskar ipod mini så skulle jag nog köpt den faktiskt. Om plasten (plomberingen) är kvar så du är helt säker på att den är oanvänd . Du kan också försöka få ner priset. Får du den för ca 2200 tycker jag det är ett mycket bra köp. Du kommer bli sten nöjd.

• Oregistrerad
  • 2006-07-26 18:02

det är alltså en ipod video 60 gb vi pratar om... ingen ipod mini! plasten är kvar. kartongen är oöppnad!

• Medlem
  • 2006-07-27 00:27

Skrev lite fel. Förstår att det är en 60 gb genom första inlägget. Skulle stått, " bara för jag älskar ipod mini skulle jag nog inte köpa den" . Men är den plomberad och du får ner priset är det ett bra köp.Även för 2500 är det ett bra köp. En ipod är en ipod

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-28 14:34

Jag förbokade en Ipod U2 SE via ebay innan den släpptes och fick tom säljaren att köpa ett world travelers adapter kit till mig. Allting kom snyggt paketerat och i obruten förpackning innan kompisen som beställt via apple store sverige fick sin. Den blev 800kr (inkl. adapterkitet) billigare än hans. Helnöjd!

Med tanke på att det finns så mycket piratkopior nu i marknaden så skulle jag nog inte köpa en iPod från eBAY ... I eBAY är det 7heaven för att sälja pirat grejjor...
jag vill inte påstå att allting e piratkop. men det finns en del så var försiktig med vad du köper där

1
Bevaka tråden