Mini eller Nano?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-17 16:10

Tjena. Har bestämt mig för att köpa en ny mp3. Det lutar åt en ipod för jag har alltid gillat dom. Men grejen är det att jag kan inte bestämma mig. Jag vill bara ha musik på poden, varför hålla på med massa bilder och film? Helst av allt skulle jag vilja ha en ipod G4 eller G3. Men de säljs ju inte längre. Högst upp på listan står nog mini i alla fall. Aluminium hölje tycker jag är ett stort plus för de repas verkligen inte lätt och står emot ganska mycket, bra för mig som skejtare också Men minin säljs ju inte heller längre, förutom på blocket dåra. Ja lägger nästan hellre 1000 spänn på en mini än en nano. Nanon blir repig väldigt lätt, är för dyr i dagsläget, kan visa foton och annat krimskrams som jag verkligen inte behöver. Det enda jag behöver är musik i stora mängder. En ipod mini och en strumpa till den skulle vara idealisk för mig.
Men vad tycker ni då man kan lägga på en begagnad ipod mini version 2, version 1 kommer inte på fråga pga dess extremt låga batterid tid. Jag hade tänkt mig en ny ipod mini på blocket, alltså dom som säljer en oandvänd ipod som inte blivit plågad i ett år Men alltså, vad tycker ni jag ska ge för en mini i mint condition?

Mvh

Personligen skulle jag välja en ny mini istället för en ny nano. Lätt.
Hur mycket du ska ge för minin - har inte säljaren satt något pris? 1500-1800 skulle nog jag kunna tänka mig att ge (om den är helt ny dvs).

• Medlem
  • 2006-07-17 17:39

Nä dom flesta jag har hittat står det att man ska ge ett bud. Man kan ju börja riktigt lågt, så man slipper tänka "fan ja kanske kunde fått den några hundringar blilligare Men jag undrar en grej om ipod socks. Håller dom bra? Dom töjer sig inte mycket så poden nästan ramlar ut hoppas jag? Kan man tvätta den om den bli skitig?

strumpan håller riktigt bra dvs töjer inte ut dej. jag använder en strumpa både till min nano och video, funkat bara bra då strumpan återfår sin form direkt efter uttöjning.

• Medlem
  • 2006-07-18 04:37

Har nu hittat en ipod mini 4gb silver för 990 kronor. Tycker jag låter som ett gött pris, om det nu är version 2 som det nog är då den är köpt i slutet av oktober. Alla orginal tillbehöv hänger med, garanti fortfarande giltig, står att den är i perfekt skick (ser man lätt på en mini om den har blivit tappad i golvet?) Jag tänkte att om den inte har någon repa borde den väll aldrig vara tappad? Sen undrar jag hur man får nya orginal lurar av apple? Är det bara att ringa och säga att de är paj och de skickar?

• Medlem
  • 2006-07-19 17:22

Fan jag kan inte bestämma mig. Jag gillar verkligen nanon, en grej är att den t.e.x har flashminne istället för hårddisk, en fördel. Men jag älskar även minin också, den är lite större också, det gillar jag. Men vad tycker ni? Om jag ska köpa en nano blir det 4gb, är den värd 2300 kronor?

jag köpte en mini, ny men på annons med försäkring! fett me najs. ett par månader senare så går hold-knappen av på insidan. lämnar in den, två veckor senare får jag hämta ut en nano istället. chockad såklart, min guldiga mini! aja fint.. men vilket strul med skit nano! den tredje jag fick fungerade! den total-hängde sig visst andra dan men det fixade en reboot.

uppdaterade den med nya (typ tredje) med nya versionen av programvaran för nåra veckor sen. la in bilder idag. nu kan jag inte pausa låten medan jag tittar på en bild. inte heller starta låten ifall lurarna åkte ur. (nanon pausar när lurarna åker ur). stänger jag av den i bild-läget måste jag således gå tillbaka, ur bildmenyn för att lyssna.

det kanske kan låta som bagateller men om det inte funkar att pausa låten i bildläge, stänga av och sätta på igen så är det för mig helt värdelöst att ha en nano alls. vem bryr sig om att se vilka låtar man spelar när man kan titta på en bild? det tar dessutom på batteriet att laja fram o tillbaks i menyerna. till slut så kan man ju lägga ner att ha en bild där istället för att man inte orkar pilla i menyer.

köp en mini! du kommer _inte_ att ångra dig. till och med att bli tappad i golvet klarar den. (det gör en nano med, lika mycket skit innan som efter).
se bara till (för guds skull) att den är försäkrad!

• Medlem
  • 2006-07-19 22:53

Minin låter riktigt bra faktiskt. Gillar utseendet, prisena och att den inte har massa krimskrams (visst jag kan leva med färgskärm och foto visning också) Men det där med försäkring struntar jag nog i. Jag är alltid grymt försiktig med mina prylar, och blir den snodd så blir den det, inte så mycket att göra åt.

En mini, absolut!

Förresten, klarabara, alla iPods pausar väl låten när hörlurarna åker ur, inte bara nanon? Min (trasiga) G4 gör iallafall det. Jaja.

jag tror inte min mini gjorde det? en försäkring gäller kanske även när den blir snodd men går en bit sönder som min ganska tröga hold-knapp gjorde så...ja. hade jag inte haft den med en försäkring så hade jag inte kunnat lämna in den heller. det var ju inte som att den var köpt veckan innan eller så.

• Medlem
  • 2006-07-20 23:42

Jag har nu hittat en 6 gb ipod mini blå. Inte oanvänd men den är i enormt fint skick, ser ut som om den kom från kartongen direkt. Det hänger med alla orginaltillbehöv plus sprillans hörlurar i obruten förpackning. Armhållare och silikonfodral hänger också med. Orginal kartong även med!
Allt detta för 1400 kronor, är det ett bra pris? Tänkte att det var 6gb så jag gillar priset, och alla 6 gb är väll version 2?

Slå till

• Medlem
  • 2006-07-21 00:42

Du tycker det? 1400 är inte så farligt tycker jag, om det nu är version 2, någon som kan bekräfta det? 6gb finns väll bara i version 2? Kan ingen säga vad dom tycker om priset? Ser att det är 7 stycken som läser denna forumsdel

jag betalade 1400 för min som var v1.. och det tycker jag var bra. tänk själv?

• Medlem
  • 2006-07-21 01:11

De hade jag ingen aning om? Jo jag gillar priset men man vill ju veta om någon sett flera billigare än så, alltid bra att fråga. Har barahaft andra mp3 spelare, aldrig en ipod så jag vet inte riktigt vad andrahandspriserna ligger på.

• Medlem
  • 2006-07-21 01:12

Missade en sak, klarabara, vet du om 6 gb finns i version 1?

nej det gjorde den nog inte. guld som jag hade fanns också bara i v1...*snyft*

Nano!!!!!!!!!!!!!!

• Medlem
  • 2006-07-21 19:16

Hm. Fan mini som jag ville ha blev såld på en kvart. Har nu hittat en oöppnad (plomberad) ipod nano 2gb för 1500. Men jag vet inte om 2 gig blir för lite, man får ju inte precis in hela låtlistan :rolleyes: Och nanon har ju bara 14 timmar medans minin har 18, en rätt stor miss av apple där tycker jag. Sen får man ju räkna bort nåra timmar för det stämmer aldrig vilket gör det ännu värre. Så fort jag ser en sjysst mini måste jag fan åka och köpa den, annars får det bli en nano. Jävla apple som slutar göra mini. Klantigt.

• Medlem
  • 2006-07-23 19:04

Wieej! Fick äntligen tag på en ipod mini. En grön heeelt underbar Nästan helt oanvänd, en tjej hade fått den men bara nån vecka efter kom nanon som hon hellre ville ha. Alla orginal tillbehör hängde med plus ett silikonfodral, det kommer jag iofs inte använda för ja ska beställa en grön strumpa Den hade ett jätte litet märke i ena hörnet annars heelt perfekt, märket kan säkert vara från ihopmontering också. Jag betalade 1300 för den, då kom dom till mig och lämna av den. De bodde nästan i norrtälje så bensin skulle kostat 150-200 kronor också, så det var ju bra Har laddat det och lagt in drygt 3 gig låtar men jag ska vänta med att ta med den tills ja har strumpan. En grej jag undrar bara när man beställer från istuff.se är: Om man ska betala med fraktura står det att "vanlig" fraktura kostar 20 kronor extra men man har 14 dagar att betala. Medans "förskotts" fraktura står det ingenting, menas det att det är gratis att betala med en sådan? Är det någon skillnad på frakttid mellan dom två betalsätten?
Jag har mailat istuff men det tar minst 24 timmar och jag vill beställa sockan snarast!!

Grattis.

Synd du inte väntade och kunde köpa nya MINI NANON haha

• Medlem
  • 2006-10-30 18:45

Nya nanon är ju pissliten och i aluminium 2 bad att du missade den

• Medlem
  • 2006-11-20 15:46

Måste svara på min gammla tråd. Minin är såld sen länge. Hade den barai några veckor. Har faktiskt inte köpt någon ny ipod nu, blir väll en nano 2gb nu.

Någon som vet vilka tillbehör som hänger med nanon? Medföljer det något slags fodral?

När jag köpte min kom det inget fodral med

1
Bevaka tråden